maj 15, 2008

Kvinna minns din styrka

Tok-Åsa skriver

Det var ju ingen som ville leka med mig i söndags... Närå, men Lill-Åsa jobbade och Pontus var hos Björn och Mia. Lill-Åsa ville ta bilen till jobbet för att kunna sova lite längre på morgonen och dessutom komma hem snabbare, så jag bestämde mig för att ha en ta-hand-om-mig-själv-dag-på-balkongen.

Jag satt med fejset mot solen och läste en inredningstidning varvat med en god bok. Till det dracks det Fun Light med is.

Vecka 20 001

Sen blev det en seriös omgång fotvård med långt fotbad med välgörande salt som vi fått av Gun i julklapp. När fötterna var lena som små barnrumpor var det naglarna och händernas tur. Nagellack torkar fort i solen.

Igår åt jag lunch med en gammal arbetskamrat från Poolia IT. Han jobbar nere på Birger Jarlsgatan och vi hittade ett salladshak som hade ett ledigt bord i solen. När vi satt där och pratade som bäst kom ridande högvakten förbi. Lite suddigt foto för det är taget i all hast med mobilen.

DSC00104

Igår kväll åt vi först lite kycklingwok innan vi slängde på oss träningskläderna och gick en timmes powerwalk. För det får man ju fyra poäng som ju är precis lika mycket som en halv flaska vin... Varför inte bränna pointsen på en gång, tänkte vi. Vitt vin på badkarskanten med en rosa badbomb (present från Asplundarna) kändes väldigt lockande. När vi precis började förbereda med att tappa upp badvatten, ringde det på dörren. Det var våra grannar som ville boka in datum för middag på deras kolonistuga i sommar. Den 5 juli är vi nu uppbokade för de som undrar. När vi sa hejdå så frågade Linus, "Vem ska börja bada?" Det stackars gossebarnet är nog fortfarande i chock :-)

Vi tände ljusen och hällde upp vinet och dök ner i badet.

Lill-Åsa tar över skrivandet för nu åker Tok-Åsa och Poppe och spelar badminton.

Ren och fräsch vaknade jag utsövd imorse. Jag hade lovat min svägerska i Sydney att hjälpa henne med flytten idag, men det var något fel på beaming-maskinen så jag blev kvar i Stockholm. Vad passar då bättre än att äta lunch med min syster och mor. Vi skulle träffas vid SÖS där Karim jobbar så jag hoppade på tunnelbanan till Hornstull och gick därifrån. Nu blommar det precis överallt så det luktar sååå gott att man nästan flimmar.

Vecka 20 009

På ena sidan var det kolonistugor...

Vecka 20 012

..och på den andra sidan var det blött.

Vecka 20 013

Häftiga mönster på en liten bro!

Vecka 20 018

Vecka 20 019

Häftig bänk. Texten lyder "Jag ska måla hela världen lilla mamma". En bänk är ju alltid en bra början.

Vecka 20 026

Framme precis nedanför SÖS låg detta lilla sushiställe. Mums!

Vecka 20 033

Här är det trevliga sällskapet. Marie är nyförlovad och hade en jättefin ring. Nu känns plötsligt ens egna lite ålderdomlig, men man kan väl inte hålla på att byta ut dem, eller? Det kanske räcker med att putsa upp den lite.

Vecka 20 032

Efter en utsökt lunch och trevligt sällskap så tog jag samma väg tillbaka (fast utan omvägen som jag tog dit.) Det tar 30 minuter att promenera från SÖS till systembolaget i Liljeholmen för den som undrar. Det är någon som dricker upp vårt vin så det var dags att fylla stället igen. Här är utsikten från Liljeholmsbron.

Vecka 20 035

Här är ett mycket gott vitt vin för 69 kronor som jag kan rekommendera. En flaska sånt blev det. Bland annat.

raimat

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha, vem skall börja bada? Det var roligt, tycker jag! Jag brukade bada ofta med Adam, men nu börjar han bli så mkedveten om bröst och lite till så det känns inte riktigt bra att bada med honom. Jag vet, han är bara snart 10, men han är otroligt intresserad och fråga myyycket. Om jag skulle bada med Johan,oj oj oj, då vet jag inte vad Adam skulle göra eller säga. Jag vill inte att han skall blir stor! Vill att han skall vara mammas lilla "bubbsi bubbsi". Men kramar får jag fortfarande så det är bra.

Kolonistugerna är det Tantolunden man ser eller? Mitt x:s föräldrar har kolonistuga där, det är så mysigt!

Ni är så roliga och fyndiga när ni skriver, får ett alltid ett gott skratt när jag läser eran blogg, jättekul.

Ha det så gott och lycka till med pointsen.

Kram Eva

Anonym sa...

Hej!
Åh så mysigt att få läsa och titta på massor.
Vilken spadag du hade i söndags! Lät lite Tarv över det hela! Vilken härlig och grön färg det är på träden utanför balkongen. Mysigt!

Så ska det låta. Träna så man får vin och mys! Snacka om livskvalite!
Jag noterar ett nytt duschdraperi? Jättesnyggt och jag ser att björnens färg går igen i den! Snyggt!

Jag är ju lite besviken att du struntade i oss för att gå och äta lunch med Marie och Karim men du är väl förlåten. Skulle det inte regna hos er igår? Ser ju helt underbart ut.
Får passa på att gratta Marie oxå,Jättekul!!

Fina bänkar. Kul när man tänker till lite!!

Ska kolla efter Raimat här till helgen. Återkommer när vi provat den.

Kram på er och ni glömmer väl inte bort att komma till helgen så vi dricker lite inflyttningsskumpa?