maj 04, 2008

I can see clearly now...

Igår eftermiddag satte Tok-Åsa igång Projekt Badrum. Så här såg det ut innan.

Vecka 18 035

Medan Tok-Åsa rengjorde och klistrade upp kakeldekoren putsade resten av familjen fönster.

Vecka 18 038

Vilken skillnad det blev. Nu kan vi faktiskt även se ut genom våra fönster.

Vecka 18 039

Tadaaaa! Nytt badrum för 872 kronor.

Vecka 18 044

Söndagens projekt var balkongen samt att gå upp på vinden med vinterkläderna och ta ner sommarkläderna. Vårpyssel, helt enkelt.

Vecka 18 047

Vi ville ju naturligtvis inviga ballisen för året och åt lite nudlar till lunch i det varma vädret. Pontus har filmat med lite dogma-känsla.

En annan sak som hör våren till är bantning. Imorgon drar det projektet igång. Det är såna saker man inser behövs när man kollar igenom sin sommargarderob. Jävla skit. Ikväll ska vi äta upp allt osunt från skåp, kyl och frys. Till middag blir det därför fem flaskor vin, en öl, pommes, chorizo, smördeg, 15 russin och hallon- och blåbärspaj. Vi avslutar med ett par chokladkakor. Närå, men nästan.

Tidigare i veckan gjorde vi klar Solrosens förskolas anslagstavla där nyheter och aktuell information ska spridas till föräldrarna.

Skärmklipp anslagstavla

Nä, vi har ju som sagt skåp som ska tömmas så det är väl lika bra att sätta fart.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad fint badrummet blev, vilken fiffig ide. Kan tänka mig att Annas nya hem blir jättefräscht, hon har länge pratat om allt hon vill göra när dom har flyttat. Bl.a. så vill hon gå runt och knycka skott av olika växter, jag tänkte nog hänga på en dag. Är så glada för er att ni har sommaren kvar och sedan när höst och vinter närmar sig, då har ni Australienresan att se fram emot.
Ha det gott!
Kram Eva
p.s. Lycka til med bantningen d.s.

Anonym sa...

HEJ!!
Åh vad glad björnen på golvet ska bli när kaklet matchar hans päls. Det blev ju helt sanslöst bra. Ser det lika bra ut på nära håll så är det ju en klockren lösning. Måste kännas toppen då ni aldrig gillat färgen.

Tänk vad lite vårsol kan få fart på en. Ni verkar ha haft en mycket produktiv helg. Vilken energi.

Så känner vi inför flytten. Ska bli helt sjukt kul att få pyssla igen. Sätta upp tavlor, fixa med blommor och köpa lite ny förvaring. Mycket nice!

Så ni ska oxå leva lite nyttigare ett tag. Mina 3.6 kg känns som en enorm belöning, lite som att ha en helt ny garderob. Allt sitter bättre och jag känner mig så mycket fräschare. Sen blir man ju piggare då man inte sväljer så mycket dålig mat.

TAck till Poppe som filmade, härligt att se och höra er!

Kramar från två sjuka tjejer, båda med feber och halsont!

Anonym sa...

Hej igen, det missade jag totalt att Pontus hade filmat, mera sådant så jag får höra rösterna på er också. Kan ni inte sjunga en truddelutt?

Ha en bra vecka.
Kram Eva

Anonym sa...

Hej Eva,

Vi kan väl inte direkt utlova någon skönsång men vi lovar att försöka fortsätta filma :-)

Det känns bra att komma igång med bantningen så här inför sommaren. Sommarkläder har ju en tendens att vara mer avslöjande :-)

Kram och tack för att du kommenterar vår blogg.

Anonym sa...

Hej syster yster,

Tråkigt att ni inte mår bra. Hoppas att ni snart piggar på er så att ni mår bra när det är dags för flytt. Spännande att flytta. Har ju inte gjort det på många år men ett tag flyttade jag ju i stort sett varje år. Nu har jag bott i den här lägenheten i 11 år! Helt otroligt faktiskt.

Kul att få komplettera lite, rensa ut lite och pyssla i ordning.

Kakeldekoren blev faktiskt väldigt bra. Om man tittar nära och noga kan man se någon bubbla men på det hela taget blev det faktiskt över förväntan.

Krya på er nu och pussar i massor skickar jag över

Anonym sa...

Ja jag börjar ana hur du mådde när du var dålig. Jag som så lätt blir rastlös har bara legat apatisk i sängen och stirrat på tv:n utan att det kliat i benen.

Jag som älskar att flytta förvånas över att vi bott här i 1.5 år utan att ha blivit rastlösa men nu när jag vet att vi ska röra på oss så kliar det i fingrarna. Hoppas bara att vi alla är pigga så det blir kul!

Jag tycker kaklet ser såå fint ut, otroligt vad man göra sådär men enkla medel. Skönt att slippa kakla om.

Nej nu kallar sängen igen. Synd att man inte får frossa i något gott nu när det är så synd om mig ;-)