maj 21, 2008

En hemmafrus dagbok

Av Lill-Åsa Dunderklumpen Ricklid

Det är VÄÄÄÄLDIGT skönt att vara ledig två dagar mitt i veckan. Man får mer hemmafrufasoner då. Igår tog jag en städ-och-tvättdag. Björnen har försökt att slippa undan en rejäl tvätt ett tag nu, men igår gick det inte längre.

Visst ser man hur mycket han inte vill tvätta sig. Man kan riktigt se honom skrika- Nooo, please let me out. I don't want to die... Jag visste inte ens att björnen pratade engelska. Där ser man.

Vecka 21 002

Mitt i städningen igår ringde det en mäklare från Notar och frågade om vi var intresserade av en gratis värdering av lägenheten. Konstigt. Jag frågade var haken var men det fanns ingen tydligen. Det kan ju alltid vara lite intressant att veta vad lägenheten är värd så, nästa vecka kommer en Robin hit och kollar.

Tok-Åsa hade ett litet lönesnack med sin chef igår och det gick så pass bra att vi bestämde oss för att fira. Vi firade på så pass mycket man kan för 23 points. Vikten går det bara bra med. Det har väl för min del stått lite stilla efter rivstarten, men nu börjar jag närma mig -3 kilo!

Imorse började jag dagen med en promenad runt Hägersten och passade då på att plocka dessa små fina liljekonvaljer.

Vecka 21 004

De fick hamna i en vas inköpt i Grekland

Vecka 21 006

För några dagar sedan fick vi rabarber av våra kära grannar. Jag gjorde därför ett par hallon- och rabarberpajer. Tänkte att de kunde vara bra att ha att ta fram på min födelsedag om 12 dagar! Den är inte så viktväktarvänlig, men det ska inte en paj vara tycker jag.

Vecka 21 009

Poppe ska ha med sig matsäck både torsdag och fredag och bad i stort sett på sina bara knän om att få pannkakor, och pannkakor blev det!

Vecka 21 010

Det är tydligen ingen som städar upp i köket efter mig så det får jag väl ta tag i nu då!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart grabben ska ha pannkakor! Solrosen var på utflyt i höstas, alla barn hade pannkaka. De du!

Anonym sa...

Åh vad härligt att björnen snackar engelska, då kan ni ju träna upp engelskan innan ni kommer hit. Eller ni kanske är proffs på det. Den där björnen, är det en matta eller? Jättesöt är den i alla fall, jag vill också ha en.

Visst är det härligt att vara ledig mitt i veckan, då slipper man göra alla tråkiga saker på helgen.

Jag älskar liljenkonvaljer, men en kompis berättade att dom är fridlysta, det hade jag ingen aning om.

Ha det så gott, såg att det skulle bli varmare i Svedala till helgen, njut!

Kram Eva

Anonym sa...

Hej tjejer!

Lill-Åsa, Dunderklumpen, Lilla Å och lill-löken trodde jag ditt fulla namn var?

Tilda och Erics gosedjur lider med Björnen mycket, de kommer med fasa ihåg springmaskperioden för ett år sedan.
Så gulligt med tassarna som försöker krafsa för att få upp den stängda dörren.

GRATTIS TOKÅSA! Jättekul med lönen. Glömde ju säga det när vi pratade i telefonen. Måste kännas toppen. Toppen, det måste ju firas!!

Grattis till viktminskningen oxå, ni jobbar helt klart på bättre än mig men jag är nöjd med mina fem kg.

Vad fin sleven i pannkakssmeten är. Jättesöt!
Vad är planerna för födelsedagen då?

Stor kram Anna

Pingvinfamiljen sa...

Hej Gun, Eva & Anna

Jajamensan, björnen är en matta. Ett härligt stort huvud som man kan snubbla på om man inte sätter fötterna rätt :)Rena rama "Grevinnan och betjänten" i vårt badrum...

Jag var tvungen att googla på det här med att den Liljekonvaljen är fridlyst. Man vill ju inte göra kriminella handlingar :). Det här fick jag fram:
Liljekonvaljen är Gästriklands landskaps blomma.
Hela växten är giftig .
Liljekonvaljen är fridlyst i Kronobergslän och på Öland.

Puuhhh. Då är jag inte kriminell, det känns skönt. Jag får ge sjutton i att åka till Öland bara. Jag ska tydligen inte hacka ner den i sallad heller. Då har man lärt sig något idag :)

Kärt barn har många namn, var det inte så Anna? :) Grattis till din viktminskning. Jag längtar och ser fram emot när jag har gått ner 5 kg, jösses så skönt. Det är en massa sockerpåsar man går och bär på i onödan.

Sleven är en present från Björn & Mia. Jättefin är den. I helgen ska jag ju som bekant jobba och jag tror att Tok-Åsa skulle låna Poppe och åka in till stan på lördagen. Där ska de köpa typ 100 presenter till mig.

I år fyller jag år på en måndag och jag jobbar så det suger lite grann sådär. Men Åsa och Poppe firar mig på kvällen och sedan ska jag ha mina systrar och mor på middag lördagen efter och då ska jag få 100 presenter till :)

Kram på er!