maj 09, 2008

Tre points vitt vin

Torsdag i Lill-Åsa's värld

Igår var  jag ute med ett gäng arbetskompisar och drack tre points vitt vin. Några av jobbarkompisarna fortsatte vidare och såg matchen Hammarby - Djurgården och de var aningens slitna imorse. Alltid uppfräschande att se andra människor tokslitna ;). Tobias hade dessutom tappat rösten men lika glad var han ändå för Hammarby hade tydligen vunnit.

Här är Hägerstensåsen klockan 06.00 imorse.

Vecka 19 015

Eftersom jag slutade klockan fyra tog jag en prommenix hem. Det blommar och är grönt överallt och dofterna går inte av för hackor.

Vecka 19 016

Ett flygplan över Västerbron...

Vecka 19 022

Nu har nästan alla båtar hamnat i plurret.

Vecka 19 024

Mera Västerbron

Vecka 19 028

Ett sista kort över Västerbron och här tvingar jag mig själv att lägga ner kameran för annars kommer jag aldrig att komma hem.

Vecka 19 029

Hem kom jag i alla fall. Åsa och Pontus åkte och spelade badminton (det blev 1-1) och jag satte igång med städning. Helt crazy vad energi man får när solen skiner. Två läckra kilo har också tappat fästet runt min kropp. Rätt åt dom jävlarna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

men hallå.
-2 kg redan?
Hur orättvist är inte det? Vad gör du? Skrämmer bort dem??
Härligt och stort grattis! Vi var ju oroliga att inte Dunderklumpen skulle få visum till Australien så vi är mycket nöjda med dig!

Vackra vårbilder från Stockholm. Dock måste det vara något rejält fel på mig för det händer inget i min kropp. LÄngtar inte dit alls om det inte vore för er.

Nej, jag måste sätta fart med frukostrestaurangen. Varma salamitoast är beställda med lite färsk frukt till.
Kram och TRREVLIG HELG!

Anonym sa...

Jag tror att knepet med de två kilorna är enkelt! Jag åt som bara den på söndagen (kylskåpstömmningnsdagen)och dessutom var det när jag var som mest menssvullen. Jag har mina små knep :)Det tråkiga är att det troligtvis kommer att stå still en längre tid nu, men det är i alla fall jätteskönt att ha tagit tag i det. Man mår så mycket bättre. Nu har jag inte ätit glass eller godis sedan i söndags! Heja mig!!!

Det är väl skönt att ni inte längtar tillbaka. Det måste vara bevis för att ni tagit rätt beslut om att emigrera.

Ha en underbar helg och hälsa alla

Anonym sa...

Men visst är det skönt. Nu är jag inte viktväktarstrikt. Jag äter det jag vill i rimliga gränser, säger nej till det värsta men räknar inte points eller får dåligt samvete om jag unnar mig något.
Tar kanske längre tid men jag har inte bråttom.
Man mår så otroligt bättre, känner mig mindre trött och mycket fräschare.

Nej men jag sa det till Eva idag. Att jag inte längtar eller blir nostalgisk är säkert ett gott tecken. Känns lite konstigt bara att inte bilderna framkallar något. Men vi är ju i paradiset...

Vad händer i helgen?

kram

Anonym sa...

I helgen händer inte mycket. Vi ska ju få fint väder så vi ska passa på att utnyttja det så mycket som möjligt. Tyvärr ska Lilla Å jobba på söndag så då vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Pontus är ju hos Björn och Mia så jag får hitta på något själv.

Ikväll blir det After Work med jobbet medan Lill-Åsa jobbar klart och sen blir det mysmiddag hemma. Jag är så trött på morgnarna just nu så det ska bli skönt att få sova tills man vaknar i morgon.
Just nu är det lite plågsamt att sitta inne hela dagarna och jobba och titta ut på solen men imorgon så ska vi njuta.
Puss och ha en skön helg