februari 02, 2008

Tok-Åsa är en apa

Tok-Åsa skriver
Alla dagar på nya jobbet går jättefort men igår vad det lite av ett rekord faktiskt. Jag började dagen med en tidig intervju. När man bokar in en tidig intervju är man alltid lite extra nyfiken på om personen ska vara värd att stiga upp tidigare för. Den här killen var värd det. Han var rätt för tjänsten som Senior Web Designer och jag har redan presenterat honom och hans CV för min kund.
Dagen fortsatte i rasande tempo och helt plötsligt vad det dags för lunch. Jag hade då lunchplaner med Ingela. Ingela och jag jobbade ihop på Artema och det var nu väldigt längesen vi träffades. Hon jobbar på IBM som bara är ett stenkast från mitt jobb så vi träffades Mojo och hade en jättetrevlig lunch. De har hunnit få ett barn till och ett till på väg. Vi hade kunnat sitta kvar mycket längre men plikten kallade och det var dags att gå tillbaka till jobbet.
Eftermiddag rusade på i samma tempo och klockan 16.00 stängde vi fabriken och samlades i stora konferensrummet för after work med italienskt tema. Oliver, grissini, mozzerella och tomater och annat mumsigt. Till det provade vi fyra olika italienska viner.
Vilket gäng jag jobbar med! Jag skrattade så tårarna rann. Vi bröt upp vid 18-tiden. Några gick vidare för en öl men jag åkte hem till Lill-Åsa. Jag möttes av detta när jag kom hem. Borde inte hon vinna något pris typ "Bästa frun ever"? Lägg också märke till hennes blonda lockar, nyklippt och nyslingad som hon är.

Jag öppnade den tråkiga posten bestående av räkningar och annat, men bland det tråkiga fanns rolig post. Marilene och Petters dotter, Nathalie hade ritat en teckning till mig. Gulligt, eller hur? Jag undrar om det ska föreställa mig :-) Men jag ser ju snäll ut i alla fall...
Tack Nathalie och Marilene för den fina teckningen!

Idag jobbar Lill-Åsa och Pontus är hos Björn, Mia och Emma så det var väldigt tomt i lägenheten när jag vaknade.
Jag slökollade lite på några komedier och gick sen upp och åt frukost med sällskap av Amelia (tidningen alltså). Ska nu springa genom lägenheten med dammsugaren för det är skräpigt som tusan på golvet.
Senare idag ska jag åka in till stan och möta Lill-Åsa när hon jobbat klart. Vi har lite lösa planer på att mötas för en drink på Gondolen.

Inga kommentarer: