februari 09, 2008

Hänger med morsan

Tok-Åsa skriver.
Min arbetsdag igår gick lika fort som vanligt. Helt plötsligt var det dags för lunch och jag begav mig till Fridhemsplan där jag skulle möta Cilla och Bitte, mina gulliga arbetskamrater från Poolia IT. Vi åt på Dubbel W inne i Västermalmsgallerian och pratade, pratade och skvallrade lite. Jättekul att träffa dem igen!

Mätt och glad åkte jag tillbaka till jobbet till mitt skrivbord.

Efter dagens sista intervju åkte jag hem till Pontus och vi åt nachos och pratade om hans kompisar, tjejer och skolarbetet. Vi satte oss sen framför datorn och laddade upp några foton till hans profil på PA (PlayAhead). Han chattade lite med några kompisar och när en av hans tjejkompisar frågade vad han gjorde svarade han "Hänger lite med min morsa". Gulligt, eller hur? Han kallar mig aldrig morsa i vanliga fall men han kanske behövde balansera upp budskapet lite :-)

Klockan 20.00 bänkade jag mig framför På spåret medan Pontus satt kvar vid datorn. Jag var bara tvunget att mmsa till Lill-Åsa på fjället som satt utan TV eftersom det var något strul med digitalboxen. Det här skickade jag.

Vi kröp sen upp i vår säng och tittade på en komedi och sen var det kojsningsdags.

Inga kommentarer: