februari 10, 2008

Asplundarna och jag

Efter lite städning och hemmapyssel åkte Pontus och jag in till stan igår. Han behövde nya kalsonger och hans headset till mobilen glappar så att han har haft en gummisnodd för att hålla fast den. Han behövde därför ett nytt headset. Dessutom var det några nitar till hans armband som skulle köpas på hans favoritaffär Punktshop. När vi var klara med våra ärenden satte vi oss på McDonalds på Sergelgatan och åt lite lunch. Jag åt en sallad och han en burgare. Eftersom Lill-Åsa är i Sälen och fotar vackra vinterbilder med vår kamera får ni hålla tillgodo med mina mobilfoton.

När vi kom hem insåg Pontus snabbt att även det nya headsetet glappar lite (vilket killen på Teknikmagasinet varnade för) så vi ska byta detta idag i Skärholmen till en annan modell.
Klockan 15.00 gick vi över till Asplunds för att vara barnvakt till Emma medan Björn och Mia åkte till Kungens kurva och handlade. Vi läste böcker, dansade, låtsades sova, sprang och hade väldigt mysigt. Emma har en mysig koja där Pontus läste en saga.


Björn och Mia kom sen hem med tunga matkassar och Björn började fixa lite middag.

Emma och Pontus busade lite i vardagsrummet.


Själv gjorde jag inte många knop. Drack lite drink, åt lite oliver och tyckte att livet var ganska behagligt. Maten var kanongod och vinet likaså.


Mätta och nöjda slog vi oss sen ner i soffan för att se Melodifestivalens första omgång. Amy Diamond och Christer Sjögren (den gamla vikingen) gick vidare till final. Amy var väl helt ok men Christer Sjögren! Snälla rara gulliga svenskar. Varför röstar ni så underligt?

Pontus och jag gick sen hem och jag kollade på Titanic med ett öga innan jag somnade ifrån TV:n.

1 kommentar:

Eric sa...

Hej på er,
kan inte komma över hur stor Pontus har blivit. Känns inte som man hinner med när man bara följer utvecklingen på avstånd.

Ni ser ut att ha haft en skön helg tillsammans, skönt att Lil-Åsa är hemma igen!
Ser fram emot lite bildbevis från Sälen!
Ha en bra vecka!
KRAM