februari 20, 2008

... och potpurrin gick till och med ner...

Lite uppdatering om André som ligger på sjukhuset. Mycket riktigt var det en brusten blindtarm och han opererades i söndags kväll genom en titthålsoperation. Nu ikväll hade han feber trots att han får två olika sorters antibiotika och morfin i dropp. Vi tänker på honom och hoppas att han snart mår bättre.

Varje måndag har Pontus inomhusträning på golfen och Björn brukar vara bussig och skjutsa i vanliga fall. Björn har varit krasslig ett tag och har nu bestämt sig för att vara lite snäll mot sin kropp och stanna hemma. Tok-Åsa körde därför Pontus till golfen i Jordbro igår.

P2180001

Tyvärr kan inte vår dåliga kamera riktigt återge hur det ser ut därinne. Det är en stor lokal med högt i tak som vetter fram emot en stor duk där man ser en projicerad golfbana. Där står de och övar olika slag. Man förstår ju inte ens hälften av vad de pratar om men Pontus är glad. Jag satte mig i en fåtölj en bit bort och umgicks med Lisbeth Salander och Mikael Blomkvist.

P2180002

Idag var det turbulent på Lill-Åsas arbetsplats. Hon skulle egentligen haft transporttjänst men när hon kom till avdelningen hade en av hennes kollegor fått ett psykbryt och gått därifrån med orden "Jag kommer aldrig tillbaka till det här jävla stället". Och då blev ju tydligen Lill-Åsa tvungen att göra det. Ingen transport alltså.
En stund senare fick alla i personalen ett mail från kriminalvårdschefen om att han sagt upp sig efter 19 års trogen tjänst pga beslut han inte kan ställa sig bakom. Han är en superbra chef och har alltid varit Lill-Åsas idol så nu kanske hon också måste säga upp sig...

Tok-Åsa fick senare på eftermiddagen ett mail om att Lill-Åsa ville hitta på något efter jobbet istället för att bara åka hem och vara tråkiga. Vi insåg nämligen att när det ringde på dörren härom natten (20.45) så ville vi automatiskt inte öppna dörren i våra morgonrockar. Det visade sig vara den snälla lilla granntanten, som är mellan 80 och döden, som uppenbarligen har lite senare kvällsvanor än vi.

Vi kom då på idén att åka till Hornsgatan för att äta indisk mat på en restaurang som vi åt på för ca 5-6 år sen. Solen hade inte ens gått ner när vi steg upp från tunnelbanan vid Zinkensdamm vid 17-tiden. Underbart!

DSC00044-1

Stället heter Ellora och är ovanligt fint inredd för att vara en indisk restaurang. Inga rosa platsblommor så långt ögat når.

DSC00047

Näsa, ögon, öron och mun.

DSC00049

Vårt fina bord.

DSC00050

Lill-Åsa åt en rätt som heter chicken korma. Förra gången hon åt detta var i Cork och den var lika god den här gången. Tok-Åsa åt en kryddstarkare historia med kyckling och chili.

Medan vi fick notan var Lill-Åsa på toaletten (var annars) och när hon kom tillbaka satt Tok-Åsa och mumsade på något som måste ha varit potpurri. Det låg i en skål och såg gott ut och Tok-Åsa har nog gått på Viktväktare lite väl länge nu...

Nattugglor som vi är rundade vi av vid 18.30 och begav oss hemåt. Det är ju faktiskt en dag i morgon också :-)

4 kommentarer:

Eric sa...

Kul med lite blogande mitt i veckan!!

Vad jobbigt för Andre´. Hua så jobbigt. Hoppas att antibiotikan gör sitt jobb snart så han får komma hem och vila istället.

Tror jag sett på tv om ett sådant där ställe som POntus är på. Mera insatt än så är jag inte ;-)

Usch så trist med Lill-Åsas jobb. Hur känns det nu då? Jobba kvar ett tag och se vad det kommer för ny chef eller vet du redan vem det blir?

Herregud, 2045 sover man ju nästan. Det är ju verkligen mitt i natten. Nej men allvarligt så åker pyjamasen på redan vid sju, jag är hopplös på den fronten.
Såg mysigt ut att gå ut och äta och tryggt att veta att ni var i era pyjamasar igen i rätt tid.
Det är säkert inte ens några points i potpurri så käka på du ;-)

Kram på er

Anonym sa...

Det visade sig med hjälp av blodprov att han först fått fel antibiotika så nu håller vi tummarna för att det snart blir bra med den nya och rätta.

Man skulle kunna tro att vi är släkt gällande det här med tidiga myskvällsvanor. Bekväma kläder eller inga alls är det som gäller :-)

Anonym sa...

Hej Anna,

Det är så mycket som händer på jobbet nu så det är värsta röran. Jag kommer att söka mig till transportorganisationen som kommer att starta upp första juni. Jag kommer att söka jobb både som transportplanerare och som transportledare/förare. Ingenting är dock färdigt ännu, men så fort jag kan söka det jobbet kommer jag att göra det.

Ikväll ska vi ha gluffakväll med glass och chips så det känns lite småbusigt och roligt :)

Kram på er alla

Anonym sa...

André mår bättre nu! Vilken pärs det varit för plutten. Det läskigste tycker han var precis innan han skulle sövas. Jag håller med! När André somnade så fick ju inte jag vara kvar. Hu så hemskt att lämna honom. Men nu känns det kanon om vi ska jämföra mad då! Får kanske åka hem fredag eller lördag:D