februari 08, 2008

Gräsänka

Tok-Åsa skriver.
Igår kväll träffades Lill-Åsa och jag vid Hötorget för en biokväll på Sergel.

Innan bion behövde vi dock lite mat i magen så vi begav oss till Kungshallen.

Kungshallen har ju som ni säkert vet en food court och Lill-Åsa köpte mat från Taco Bar medan jag tog mat från Hot Wok.
Maten smakade mumsigt och vi gick sen mot godisaffären och sen vidare till Sergel. Filmen vi såg heter Juno och är det absolut bästa vi sett på mycket länge.

Vi kan varmt rekommendera den och den går egentligen inte att jämföra med något annat. Det finns ju en filmkategori kallad Feel good-filmer och nu tycker vi att det finns en ny kategori nämligen Feel great-film. Otroligt charmig och rolig. Här kan ni se en trailer.

Just nu sitter Lill-Åsa i bil på väg upp till Sälen med sina systrar. De var nyss i Borlänge och har en bit kvar. När de är framme i Sälen väntar en skotertur på 1,5 meter snö!

Ikväll är jag gräsänka men imorgon kommer Pontus och vi ska ha en mamma-son-helg.
Mysigt ska det bli!

1 kommentar:

Eric sa...

Hej syster yster och Poppe!
Vad mysigt med en "mor och son helg".
Åsa ligger mycket mycket bra som smsade sin konstant oroliga svägerska igår. Blev lite full i skratt när jag drillar min omgivning så;-) Hälsa och tacka!!

Juna ska vi gå och se ett tjejgäng, jag har nog alldeles för höga förväntningar efter att ha hört så många berömma den. Ska bli mysigt, ska bara komma ihåg snytpapper.

Jag känner mig för ovanlighetens skull rätt låg idag, inte många gånger per år så det är kanske nyttigt, vad vet jag. Känns jobbigt iallafall eftersom jag känner mig så kraftlös och trött.

Ser fram emot helgen men gillar inte vädret. Känns pissigt att det regnar så mycket som det gör just nu. Vill ha sol och klarblå himmel men vem vill inte det?

Ha nu en härlig helg!
Puss och kram