februari 05, 2008

Hamburg vann

Igår kväll behövde Karin lite IT-support så vi passade på att förena nytta med nöje och bjöd över henne (och hennes dator) på middag.

Lill-Åsa och Karin kom då överens om att ert framröstade alternativ för Tysklandsresan måste bli dit resan går. Vi vet att det är ett par dagar kvar på omröstningen men Hamburg leder rätt starkt. Flygresan gick på 178 kronor per person t o r!

Idag har Lill-Åsa varit ledig och har förhoppningsvis varit och röntgat sina lungor för sista gången. Svar får hon om några dagar. Annars har hon suttit mest framför datorn och jobbat med Solrosens förskolas hemsida.

På torsdag åker Lill-Åsa och hennes två systrar till Sälen för att hälsa på deras pappsing. Vi håller tummarna för att väglaget blir bra. I Sälen är det just nu 1,5 meter snö uppe på fjället.

6 kommentarer:

Eric sa...

Känns inte alls bra detta med Hamburg ;-)
Röstade på Karlsruhe-Baden. Var nästan på väg att försöka rösta från en annan dator när jag insåg att det bara var jag och en till som föll för namnet. Det var nämligen det enda jag gick på....visst låter det liksom mjukare än Hamburg.
Annars har jag liksom ingen koll. Vet bara att Stuttgart var så vackert att jag nästan flyttade dit och skämdes i dagarna 4 för att jag inte visste att Tyskland var så vackert.

Då håller vi tummarna att det var sista röntgen. Visst känns det väl bättre?

Så Sälen!! Trevligt! Lova att fota mycket, minns förra årets vackra bilder väl!

Kram på er

Anonym sa...

Jag var inställd på Frankfurt från början, men jag har en arbetskollega som har varit mycket i Tyskland och han skulle nog rekommendera Hamburg av dessa alternativ. När jag igår berättade att flygplatsen ligger i Lubeck så tyckte han att det lät som ett utmärkt alternativ. Så nu stannar vi nog i Lübeck istället :). Det låter kanske lite mjukare ;) Luuuuuuubeck...

Ja, lunginflammationen känns mycket bättre men jag har fått tillbaka hostan och då känns det bra att kolla så den inte har halkat ner i lungan igen. Jag vill ju åka skidor i helgen också och vill då veta att jag kan motionera utan att få lungkollaps :)

Jag lovar att ta massor av kort. Finast blir korten om solen lyser och det tror jag tyvärr inte solen skulle göra förrän på söndagen men jag får väl spara några fototillfällen tills då.

Kram kram

Eric sa...

Nej men Åsa, har hostan kommit tillbaka? Hinner du få svaret på röntgen innan imorgon då?

Luuuuuubek låter mycket bättre! Tycker det ska bli superkul att få se lite bilder från Tyskland fast jag vill oxå se bilder från NY...finns det två kameror?

Lova att köra försiktigt och var rädda om er.

stor kram anna

Anonym sa...

Ja hostan kom tillbaka för ett par veckor sedan och det är extremt störande nattetid (och på rättegångsförhandligar)! Nu ska mina systrar få njuta av mina hostningar under deras skönhetssömn och Åsa får lite semester :)Troligtvis så skulle jag hinna få svar innan vi åker. Tror/hoppas dock inte att den har med lunginflammationen att göra.

Vi har planerat så pass smart till Lübeck/New York resan att jag tar med mig kameran och Åsa köper en ny i NY. Det ska tydligen vara halva priset där och vi kan verkligen behöva en ny.¨

Jag ska säga till min syster Gun att köra försiktigt. Hon blev nämligen bilansvarig på resan.

Kram Kram från Lill-Åsa

Eric sa...

Från en riktigt hönsig svägerska i Sydney så önskas ett sms el ngn form av meddelande så jag vet att du kommit fram.
Var rädda om er!
kram Anna

Anonym sa...

Kära hönsiga Svägerska :),

Självklart kan skicka ett sms från Källfjället när vi kommer fram. Det borde väl vara imorgonbitt för er...Väderprognosen ser iallafall bra ut för både bil och skoterfärd.

Kram kram från Lilla Å