februari 27, 2008

Sleepover nr 2

Vi vill börja med att gratulera Barack Obama som ni ju röstat fram till USAs näste president. Tok-Åsa håller med er medan Lill-Åsa röstade på Hillary.

Igår blev Lill-Åsa kallad för nazist-kärring och andra trevliga smeknamn. Tack och lov hände det på jobbet och inte hemma och den snorvalpen har nu sju härliga år på anstalt att se fram emot. Så går det när man kallar en kriminalvårdare för kärringjävel... nädå han hade gjort lite värre saker också faktiskt.
På Tok-Åsas jobb använder de inte fullt så grova ord.

Som vi skrev om häromdagen skulle ju Pontus kompis från Bjuv komma upp till Stockholm i veckan. Och nu är han här. The one and only, Ricardo. Han kom med bil från Bjuv och blev direkt avsläppt hos Pontus strax efter lunch, med resväskan och redo för en övernattning hos oss. Killarna bjöd hit fyra tjejer och har haft lite ungdomsgård här på eftermiddagen. Vi är nu en lampa och ett glas fattigare, men roligt hade de!

Vi hade egentligen planerat att äta fisk idag men det kändes plötsligt lite tråkigt. Vi åkte istället och hämtade pizza och killarna fick hyra DVD. De valde Transformers men vi vuxna valde att inte se den eftersom vi har sett den så många gånger så att vi kan alla repliker... närå.

P2260003

2 kommentarer:

Eric sa...

Jag tror oxå Obama blir bra. Även om jag inte blir missnöjd med Hillary heller.

Fick först inte ihop sleepover förrens jag kom på att de är sportlovslediga, vad härligt för dem. 2 pojkar på 4 tjejer;-)

När man jobbar på transporten är det mindra kontakt med busar eller? Jag skulle ha svårt att ta sådana ord i jobbet tror jag. Men så är jag ju rätt mesig oxå;-)

Ha en bra vecka och särskilt till Pontus som är ledig!
KRAM

Anonym sa...

Tjenis,

Besöksvaktstjänsten som jag hade den dagen är väl den mest utsatta. Mycket känslor när bekanta kommer och hälsar på och den intagna får inte ha någon kroppskontakt med besökaren och bara prata om vissa saker. Sedan får deras besökare gå hem medans jag ska låsa in dem. Då kan de bli lite upprörda.

Jag ska söka två tjänster på transporten. Ett utav dem som planerare och då har jag ingen kontakt med de intagna och ett som transporterare och då åker jag ut på rättegångar och sjukhusbesök och då har man ju kontakt med de intagna. Båda är kul på sitt sätt.

Kram på er där nere i Australien