augusti 05, 2011

Heavy Petting

Fredag och Lill-Åsa bloggar

Oj vad lite bloggande det blev den här veckan. Ingenting speciellt har hänt. Jag trivs bättre på jobbet och Åsa trivs bra på sitt jobb och Poppe stormtrivs i skolan. Solen har lyst och vi har haft riktig sommarvärme. Hela Pingvinfamiljen har tränat måndag, tisdag och torsdag. I onsdags hade vi lill-lördagspaus och åt lite osunt. Typ.

Idag tog jag min vanliga 20 minuters runda runt Balmain. Lite roligt namn på en djuraffär kanske…

photo (31)

Vi har lite små funderingar på att flytta faktiskt. Inte för att vi inte trivs för det gör vi verkligen. Vi bor lägesmässigt helt 100% rätt. Vi trivs också kanon i lägenheten men vi är lite oroliga för att vi kommer att svettas ihjäl snart. Vi har fortfarande vinter men det blir fruktansvärt varmt i lägenheten när solen lyser. Och solen lyser ju en hel del i det här landet. Dessutom får man mer för pengarna när man bor lite längre från stan. Skulle vi flytta lite närmare Poppes skola skulle vi kunna hyra större hus/lägenhet för samma pengar. Vi får ju dessutom besök från Sverige till årsskiftet och då kanske man till och med skulle kunna ha ett rum ledigt för sin kära familj. Så nu går man och tittar lite på hus och drömmer… Husen på Balmain är dock lite dyrare skulle jag tro.

photo (33)

Nästan lite plågsamt och gå in och sätta sig framför skrivbordet i vårt fönsterlösa kontor när det är så fint ute. Här biter jag dock ihop och jobbar lite.

photo (32)

Vårt kontor håller på att fixas upp för tillfället så nu ser det för jävligt ut. Nästa vecka (tror jag) kommer nya IKEA-möbler och jag kommer att byta plats. Jag kommer att sitta högst upp till höger på bilden, där det nu är ett litet kontor. Väggen kommer att försvinna och sedan får jag nog en helt ny dator också. Nice. Observera gärna också att det är fredag efter lunch och att kaffekoppen har ersätts av ett glas bubbligt…
  photo (34)

Nu när jag kliver av bussen hemma i kvarteret där vi bor är det fortfarande ljust. Oj vad mycket som hänt bara på två veckor. Det sitter alltid folk på uteserveringen på denna pub, men nu har de inte haft infravärmen på den sista veckan. Vårtecken. Ett säkert vårtecken är också att det garanterat kommer bli bakslag, men det hör ju till våren liksom.

 photo (35)

Jag tok-njuter när jag promenerar de totalt ca 20 minuterna till och från bussen. 10 minuter i vårt kvarter och 10 minuter på Balmain. Fåglarna kvittrar som små galningar just nu.

photo (36)

Efter fredagshandling på Coles har jag nu bloggat och min fru har precis kommit hem. Hon har varit på avskedsdrink för en kille som ska sluta på hennes jobb. Poppe sitter och spelar Playstation och nu börjar helgen på riktigt. Ha en trevlig sådan mina vänner.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att höra att ni har det bra. Skönt att våren är på väg. Trevlig helg på er alla.
vi har just kommit hem från vår cykeltur till Hundbacken. Hans håller på att sätta deg. Det skall bli matbröd. Han är duktig. Jag har hängt tvätt på vår nya torkställning.
Jag gillar att hänga tvätt på tork ute.
Birgitta

Anonym sa...

Supermysigt! Var du in i pettingaffären :o)? Här har vi haft riktig högsommar idag, jag är pionröd!
Kram Marie

Anna sa...

Spännande att börja titta på annat boende. Skönt att ni inte måste flytta utan ni bara kan kika efter något som känns bättre.

Skönt att veckan varit bra!

Vi ser fram emot erat trevliga sällskap ikväll! Kram

mammaxtre sa...

Kanske kan ni köpa en klimatanläggning, det kan vara en bra lösning i väntan på ev flytt.

Kramkram

Ros-Marie "Rosa" Jansson sa...

Hej! Jag läste ditt inlägg om myom och din operation. Har själv en på 7 cm som ja väntar på att få operera bort. Ja ville bara fråga dig om de va ok. Om hur lång tid de tog från dess den upptäcktes till operation, fick du vänta länge? Och hur länge efteråt fick du vara hemma? Känns som en evighet innan man får veta när man ska opereras. Tack på förhand. Kram Rosa