augusti 10, 2011

Hump day

Lill-Åsa skriver

Halvvägs till fredag, jippi! Den här veckan har än så länge varit fruktansvärd på jobbet, men förhoppningsvis blir det snart bättre. En ny tjej som heter Bonnie har börjat och går nu under upplärning. Hon tycks vara lite tyst och blyg och hon är nog rätt så ung. Hon är också galet lik min systerson Lukas flickvän Isabell, men med ett något större bakdel. För er som undrar… 
Min först tanke i måndags var –" SPRING, FLICKA SPRING", men hon sprang inte. Hon är nog lika dum som jag och blir kvar ;) Snart blir det nog bättre som sagt var. Allt är inte bara jobbigt på jobbet. Jag har en kvinna på ett företag, eller vad man ska kalla det för, som för tillfället ger mig en massa grå hår och akuta jobb att fylla. Hon är dock väldigt rolig när man pratar eller mailar med henne. I tisdags när jag avslutade ett mail skrev jag "I morgon blir nog en bättre dag" (fast på engelska förstås) och när hon då svarade fick jag lära mig ett nytt ord. Lill-lördag finns även här och det kallas Hump Day. Se där! Hon skrev något charmigt om det men nu kommer jag inte ihåg vad det var.

The middle of a work week (Wednesday); used in the context of climbing a proverbial hill to get through a tough week.

After hump day, the weekend gets closer.

humpday-963

Våren i Australien är som i Sverige. Minus snöåterfallen förstås. Men efter förra veckans sommartemperaturer har vi denna vecka gått tillbaka till kyligare väder igen. Solen har dock lyst en hel del och då är i alla fall jag glad. Här är ett vackert träd på vägen hem från jobbet.

photo (31)

Den här bilen blir man bara glad av. Garanterat ingen deprimerad människa som kör runt i denna.
 photo (32)

4 kommentarer:

Mamma sa...

Hump day, vilket roligt ord. Blomman heter magnolia och blommar på bar kvist. Underbart vacker.
Jaha, så då blev det att ta av flip floppen då? Och på med kängorna:-)
Kram

mammaxtre sa...

Hump Day, lät lite roligt.

Ägaren till den bilen, det kan inte vara någon grinig en, det tror inte jag heller :-)

Ha det fint brudar

anna sa...

Haha, hump day :-)

Usch, jag vill inte ha Bonnie... Carolyn är så underbar.
Hoppas att din pruttvecka vänder snart. Det är ju iallafall torsdag idag, alltid något.

Det har verkligen varit svalare i veckan men jag är så tacksam att det inte regnat. Det har varit riktigt ok promenadväder för mig, svalt men soligt och fint.

Kram

Gun sa...

Jag röstar ja till fler glada bilar :) Åsa man får byta jobb...
Puss till er alla från ett soligt Gotland