augusti 26, 2011

Date, shag or marry

Fredag och Lill-Åsa skriver

Min arbetsvecka har varit helgalen som vanligt. Så jäkla stressigt att man glömmer att andas ibland. Min storasyster säger att det alltid finns två sidor av ett problem och det positiva är nog då att jag tror man bränner mer kalorier än vanligt när det är stressigt. Jag kan alltså fortsätta äta min glass på kvällstid utan att explodera i vikt.
Igår fick jag åka ut med en utav cheferna på kundmöte. Evelyn skulle egentligen ha åkt men hon tycker det är tråkigt så hon tyckte det var bättre att jag åkte eftersom det kommer bli jag som ska ta hand om dem från och med nästa vecka. "Agencyn" höll till på Royal Prince Alfred Hospital i Camperdown.

800px-Camperdown_Royal_Prince_Alfred_Hospital_2

Tydligen har jag jobbat för mitt företag i sex månader redan enligt cheferna. Jag hade inte så mycket att tillägga så jag satt mest och log. De kommer bli troligtvis min största kund nästa vecka och jag ser fram emot att få byta område och kunder.

I går kväll hade vi personalmöte. Det var inte så där jättemycket möte utan mer åt rajrajhållet. Först, medan vi hade lite möte åt vi jättegod thaimat och efter några glas vin började leken Date, shag or marry. Den går ut på att de väljer tre personer (helst inte de som är mest attraktiva i världen), och sedan får man välja vilken utav dem som man skulle vilja ligga med, dejta och gifta sig med. Kvällen avrundades på puben. Det blev inte alls särskilt sent men en utav samordnarna fick ledas hem, och det var inte jag…

Åsas fredag

Vi hade ju som sagt AW på jobbet idag. Trevlig för då börjar slutar den riktiga arbetsdagen en timme tidigare vilket ju inte gör ont på något sätt.

De hade ordnat dryck, tilltugg och pizza. Utöver det kunde man köpa jellyshots för $2 och allt gick till Daffodil Day. De ordnade också aktiviteter där man bland annat med ögonbindel skulle sätta stjälken på pingstliljan. Ni vet leken med grisen och knorren fast nu lite omgjord för dagen. Vinnaren fick ett pris och det fick även dem som satte stjälken längst från själva blomman.
Ni känner bruden som kammade tröstpriset :)

IMG_5148

Nu ska här fredagsnjutas och imorgon blir det husvisningar igen och då hoppas vi också att vår tjomp ska vara piggelin.

2 kommentarer:

mammaxtre sa...

Jag får en känsla av att de har en friare syn på alkohol Down Under än vad vi har här hemma i Svedala. Eller så har jag ingen aning eftersom jag jobbar inom staten, och där festas det inte :-)

Kram

Anna sa...

Jag kan tänka mig att det gick vilt till i torsdags på middagen. Evelyne lät påskina att det brukar vara så.

Spännande m kundmöte på RPA. Hoppas att jobbet blir minste stressigt till veckan.

Verkar som ni hade en kul AW. Ser ut som skumbananer?

Lycka till på husvisningarna idag!
Är Pontus piggare idag?
Puss från ett dimmigt BJ