november 02, 2011

Melbourne Cup Day

Åsa skriver

Varje år den första tisdagen i november är det Melbourne Cup Day. Hästloppen äger alltså rum i Melbourne men uppmärksammas överallt. Melbourne-borna är helt lediga denna dag medan många i Sydney jobbar under förmiddagen och tillbringar eftermiddagen tillsammans med sina arbetskamrater och spelar på hästarna och umgås.

Mitt jobb hade hyrt ett eget rum på en pub i Neutral Bay som heter The Oaks. Där stod en buffé framdukad och diverse drycker.

Denna dag hör det också till att man klär upp sig och har en hatt eller sk fascinator på huvudet.
Brudarna på företaget samlade på bild.

IMG_5463

Mitt i rummet stod ett biljardbord och jag var faktiskt inte helt usel.
 IMG_5464

Stephen in action.
 IMG_5466

Helen är nog min favorit på jobbet. Snacka om utstrålning! Hon har rötter från Grekland och har det sydeuropeiska temperamentet :)
Här använder hon biljardkön som mikrofon och sjunger med i texten med stor inlevelse.
 IMG_5468

Alex, min chef och Helen har känt varandra i 19 år. Hennes man och Alex har vuxit upp tillsammans. De flesta som jobbar på företaget har känt varandra länge och jobbat tillsammans på olika företag och följts åt i karriären. De allra flesta som börjar på företaget blir kvar år efter år.
 IMG_5469

När jag gick hemåt vid 18.30 lyste solen så fint över puben och man kan se några av mina arbetskamrater på balkongen där uppe.
 IMG_5470

Jag satte mig i en taxi och mötte upp Lill-Åsa och en fd arbetskamrat till henne på en pub i The Rocks. Vi avrundade sen kvällen på en gaybar på Oxford Street. Vilken dag det blev!

3 kommentarer:

Mamma/sväris sa...

Tjusiga donnor. Låter som en fulländat dag. Roligt!
Kramar

anna@holmstroms.eu sa...

Ja men vilken dag!!!!
En höjdardag mitt i veckan.

Vad härligt att folk stannar kvar länge på företaget, det måste innebära att stämningen är god.
Alla ser supertrevliga ut med mycket personlighet.

Puss

Helene van Rooy sa...

Vilka pinglor med tårtdekorationer på huvudet :-)