november 18, 2011

Ett helt inlägg utan en enda bild

Fredag och Lill-Åsa bloggar

Anledningen till att jag bloggar solo ikväll är att Åsa är på partaj med några utav de underbara människor hon jobbade med förut på Manpower. De skulle på något tok-fint ställe på tre bokstäver, typ Ivy. Jag är inte så bra på fina ställen, men jag tror att min fru kommer att få en jättetrevlig kväll.

Min vecka har varit sig ganska så lik. Lite stressigare än vanligt kanske. Jag vet inte varför det blir sådan ketchupeffekt ibland på jobbet. Ingen vet. Vissa veckor är okej, sedan kommer det veckor när man sitter med hjärtklappning och man tvingar sig själv att gå på toaletten bara för att få ett par minuters rast. Dessutom vaknar jag varje jäkla natt/morgon klockan 3.30 och har svårt att somna om. Ganska galet faktiskt. Livet är liksom för kort för sånt skit. Det jag tycker om med hela situationen är att jag har varit 100% ärlig med alla på jobbet om att jag har sagt upp mig och letar efter nytt jobb. Jag skulle inte tycka att det skulle vara så roligt att gå bakom ryggen på någon och det roliga är att alla är jättestöttande. Min chef, som är charmig/psykopat stod och pratade med sin son på telefonen för några dagar sedan. Sonen är 21 år och trivs inte på sitt jobb och Evelyn förklarade för honom att ibland trivs man inte på sitt jobb men ingen säger upp sig utan att ha ett annat jobb. Inte ens en idiot skulle göra det. Jag vände då mig om och gav henne det största leendet jag bara kunde och hon flörtade bara tillbaka. Hon kan allt vara väldigt charmig. Jag väljer att inte skriva om de mindre charmiga stunder hon har… De har också lyckats att hitta en ersättare för mig som ska börja den 5 december. Jag ska få lära upp henne. Även hon är född i Tvillingarnas stjärntecken…Lite konstigt att utav 6 stycken, 7 med mig så är 4 stycken födda i Tvillingarnas tecken. Jag fyller den 2 juni, Karen den 3 juni och den nya den 4 juni. Sharnie är mitt i Tvillingarnas tecken och Bonnie är precis på gränsen, precis som min syster Marie, på gränsen mellan tvillingarna och kräftan. Kanske är tvillingarna som gjorde för co-ordinator-rollen? Sedan slängde de in en Stenbock och en Våg. Nu har nog alla män som läst vår blogg tidigare slutat läst, men det var en chans jag tog…

Pontus har varit lite krasslig torsdag och fredag med illamående, kräkningar och feber. Tydligen något som går i skolan. Han börjar nu på fredagskvällen se riktigt human ut och han kan även äta fast föda, yippie! Det blev dock inte något vanligt fredagsmys i Pingvinfamiljen ikväll, men jag tror att alla myste lika mycket på sina hål ändå. Pontus med sin Subway-macka och Cola framför sånt där tv-spel (med risk att låta som en dinosaurus), jag med min nachos-tallrik, kall öl på ballisen och Åsa på gallej på det fina stället på 3 bokstäver. Inte helt fel! Ibland behöver man bara få vara för sig själv en stund…

Idag lämnade jag jobbet redan klockan 15.00. Jag hade en arbetsintervju på ett stort internationellt företag! Jobbet låter så förbaskat roligt, nästan alldeles för roligt och perfekt. Om det går vägen återkommer jag, just nu vågar inte ta ut något i förväg. Jag sitter dock med en positiv och fin känsla i kroppen och även om det inte skulle gå vägen fick jag ju den fina känslan i kroppen och då var det ju alltid värt något ändå :). Ha en underbar helg alla fina!

11 kommentarer:

Marie KJ sa...

Hoppas, hoppas du får det! När får du veta? Jag och Magnus har bar fri helg. Planerar att gå ut och äta i kväll men vet inte var? I-lands problem i stora mått. En nachotallrik lät förbaskat gott :)

Kramar Marie (som sov till 08,35 i morse!!!!)

Marie KJ sa...

BarNfri ska det vara. Vill ju inte lova att den blir baRfri ;)

Lill-Åsa sa...

Ha ha ha, Ja barfri helg lät ju hemskt :)

Mamma sa...

Ja, då håller vi tummarna igen och hoppas att du får det. När måste du börja då?
Trevlig helg på dig
Kramar

Frugan ute på galej sa...

Bra bloggat älskling!
Jag har haft en kul kväll även om den inte alls blev som jag trodde.
Jag håller tummarna för att det tyska stora företaget ska fatta rätt beslut :)

Anna sa...

Ups, kom på att det var väldigt längesen jag läste er blogg. Hoppas att ni har det bra och att du får jobbet. Ha en härlig fredagkväll, eller är det morgon där nu när vi har kväll här? Kramar från AnnaT (Fredriks mamma)

Gun sa...

Håller tummarna och håller med dig. Alltid fint med skön känsla i kroppen.
Med Norrlands öl får man vara sig själv för en stund och med Oz öl så får man vara i fred en stund :)
Må så gott
Kram

Anna sa...

Godmorgon! Håller alla tummar och tår att det ska gå vägen men jag är helt säker på att jag inte behöver det. Klart dem vill ha dig!

Skönt att Pontus piggnar på sig. Ni får ta igen skadan i helgen och mysa i 190 nu när ni missat erat fredagsmys!

Ha en dundermysig helg.

Hans sa...

Håller tummarna för dig Åsa!

Birgitta sa...

Lycka till Åsa. Om företaget har lite förstånd så anställer de dig såklart. Ha det så skönt i helgen.

MAJA sa...

Du har helt rätt. LIVET ÄR FÖR KORT FÖR DÅLIGA JOBB! Kan tipsa om ett sömn tips som jag fick på en mindfulness kurs. Rabbla ulliga, gulliga får och tänk att du omfamnas av det ulliga gulliga så somnar du. Vet inte om det fungerar i eran värme... Men försöka kan man ju alltid!
Kram till er alla!