november 04, 2011

R.I.P. Allan

Imorse när Lill-Åsa kom till jobbet låg Allan helt livlös på den fula heltäckningsmattan på hennes jobb. Hon vågade ändå inte plocka bort Allan utan det var Karen som fick rycka in. Hon är den modigaste på jobbet och det är även hon som löser problemen när faxen eller kopieringsmaskinen krånglar. Lill-Åsa tycker om Karen. Det är dock lite synd om henne just nu. Hon har en 21-årig son med ett jättetrasigt hjärta. Förra veckan fick han äntligen ta ut sitt hjärta och nu har han även en pacemaker som gör att hans hjärta fungerar. Men ett tag såg det väldigt mörkt ut. Karen är en tuff kvinna och redan tillbaka på jobbet. Sonen mår dessutom bra nu och är hemma.
Allan är dessvärre livlös…

photo (34)

På Lill-Åsas lunch försökte hon fånga ett jakarandaträd på bild. Tyvärr blir de inte lika fina på bild som i verkligen då de verkligen lyser lila.
 photo (36)

Det här är Lill-Åsas utsikt från hennes skrivbord. Hon satt i vänstra hörnet förut. Blomman ni ser på väggen i högra hörnet finns även på väggen bakom Lill-Åsa rygg. Den finns också på köksväggen hemma hos Karim i Stureby. Det vet alla om på Lill-Åsas jobb så nu tänker alla på hennes mamma när de ser blommorna.

photo (37)

Trafiken var inte på Lill-Åsas sida när hon skulle hem idag. I vanliga fall brukar hon vara hemma först och i och med det ta hand om fredagshandlingen men inte idag. Det tog 2 timmar och 15 minuter att ta sig hem. I vanliga fall tar det ca 50 minuter… Många tokiga saker i trafiken idag, bland annat hade en stor lastbil vält på Harbour Bridge men det borde ju drabbat Åsa mer men det var över när det var dags att åka hem.

Nu myser vi! Naturligtvis blev det nachos även denna fredag. Även en schizofren familj som vår behöver rutiner och traditioner.
Vi älskar vårt liv!

4 kommentarer:

Mamma/sväris sa...

Allan ser ut som en kackelacka av värsta sorten. Men det kanske är en skalbagge. Men inomhus? Nja....
Fantastiskt vackert träd, ser ut som det blommar på bar kvist, precis som magnolian. Så rart om vallmon på väggen. Känns gött att vara i så mångas tankar, men främst Åsas förstås. På SÖS ska barnmorskorna gå med stora plakat utanför entrén om jag inte skulle få semester:-) Vi får väl se. Hur som helst åker jag ändå.
Många kramar till er från mig och önskar er en trevlig helg

Anna@holmstroms.eu sa...

Jag tänkte på dig igår Åsa då det låg en död ödla vid poolen och stirrade på mig när jag simmade. Först trodde jag att han solade men så var inte fallet. Väldigt söt men väldigt död. Jag hann aldrig ge honom ett namn dock.

Bonnie skämtade med mig i veckan. Vi börjar bli riktigt bra kompisar, känns riktigt bra!!

Vilket kaos det blev i trafiken igår. Hela Sydney påverkades av bro incidenten men sen var det visst en i Tempe plus att tågtrafiken låg nere ett tag då det var eb dödsolycka i Central.

Ha nu en helt underbar helg i det fantastiska vädret.

Kram

Birgitta sa...

Trevlig helg på er allesammans. Jakarandaträd gillar jag, de är så vackra. Utanför vårt hotell i Lissabon stod en rad med sådana träd, men de blommade endast med få blommor. Det var nog en andra blomning. I dag skall vi på 70-års- uppvaktning. Hoppas att det går bra med Hans onda rygg.

Marie KJ sa...

Vanor och rutiner mår människan bra av. Jag hatar både kackerlackor och ödlor , men Karen skulle jag gilla :)