november 19, 2011

En annorlunda fredag och ganska vanlig lördag

Åsa bloggar om sin fredag

Gårdagen började som en vanlig fredag. Eftermiddagen blev dock allt annat än vanlig. Strax efter lunch ställer sig en av mina arbetskamrater upp och säger att han nu förstår varför vår VD inte pratat med honom den senaste veckan. Han berättar sen att han fått sparken! Han var mycket arg vilket man ju kan förstå. Problemet med honom har dock varit att han alltid liksom är arg. Han använder f-ordet flitigare än de flesta, om man säger så. Anledningen till uppsägningen är dock mest ekonomisk.
Ni kan ju förstå att jag blev lite svettig när jag hörde det. Nyast på företaget som jag ju är. Jag pratade då med min chef som fick mig att förstå att jag inte har något att oroa mig för. Puh.

Jag tog sen ett glas med kollegorna på den lokala puben, Alberts som fungerar som ett andra kontor för företaget. Det var bland annat där de intervjuade mig för jobbet.

Jag tog sen tåget in till stan för att gå till en bar i stan, The Ivy (murgrönan på svenska) för att umgås med min gamla arbetskompis Diyana och hennes vänner.
Jag vill leta en stund innan jag hittade gänget men sen blev det kramar och ett kärt återseende. Hon är sannerligen en solstråle och charmig som få. Hennes man har fyllt år i veckan och det var en av anledningarna till att de dragit ihop ett stort gäng för att umgås.

photo (2)

Vid 21.30 ville de gå vidare till ett annat ställe, Marble Bar där vi senare också skulle dansa. Vid det här laget var vi några som var rejält hungriga så Kristin (också en trevlig fd kollega), hennes syster (som bor i Brisbane men var här över helgen) gick och åt fantastisk sushi på en japansk restaurang precis i närheten. Vi gick igenom Queen Victoria Building som varje år har en spektakulär julgran. Så även i år.

 photo (3)

När vi kom tillbaka till Marble bar stod hela gänget utanför och väntade på taxi… Diyanas man var lite överförfriskad och hon ville se till att de kom hem. Jaha vad gör vi då frågade vi oss. Jo jag följde med systrarna O’Brien till deras hotellrum som de hyrt för att riktigt kunna umgås utan karlar och barn under hennes besök i Sydney. Där satt vi och drack vin och pratade om barn, relationer och annat som hör livet till.
 photo

Lördag och nu bloggar vi båda två

Åsa var av någon konstig anledningen lite tröttare än den andra Åsan imorse. Åsa försökte tappert argumentera för att få somna om men vips så stod hon i bikini och rensade ogräs på altanen.
Det är med lite skräckblandad förtjusning man sliter upp de fula ogräsen med rötterna. Man vet inte vad eller vem som gömmer sig i den där rabatten.

Efter det hade vi förtjänat en lunch och vi tog en prommis ner till Coogee. Det blev ingen hurtispromenad utan bara en stilla sådan med flip flops på fötterna.

photo (6)

Här är vi nästan nere vid stranden.

photo (8)

Idag har vi haft varmt och skönt. Vi glömde att kolla på termometern tidigare idag men nu 20.30 har vi 26 grader och såna där underbara varma vindar. 

photo (4)

Vems fötter som är vems kan ni säkert räkna ut.
 photo (5)

Vi tog sen bussen hem, handlade på Coles och gick sen och sov middag. Fantastiskt skönt.  

Vi har nu avnjutit en BBQ-middag och känner oss rätt nöjda med tillvaron.
Ha en skön fortsättning på helgen!

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Jag älskar blått och blåa blommor. När det sedan är hela träd som blommar med blå blommor, då är det maximalt vackert.

Anna sa...

Oj vilken spännande fredag. Skönt att bli av med den arge och skönt att veta att du sitter säkert.

Lät ju som en toppenkväll iallafall!!

Det blev 32 grader igår kan jag meddela. Vi drog ut och sprang när det var som varmast, inget som vi rekomenderar. Tilda hade feber och var riktigt risig igår så för oss blev det inga spännande utflykter tyvärr.

Ha en härlig söndag. Stor puss på er

Gun sa...

Bleka ben tycker jag inte ni har och det ser toppen ut att kunna gå i flipflop.
Fast jag vet inte om jag skulle klara av att hs jeans i den värmen.
Vi ses om 6 veckor :)
Kram kram