oktober 05, 2008

Nu är Ivar nästan såld

Igår ringde bilfirman och berättade att de sålt vår bil. Nästan i alla fall. Ägarbytet är inte helt klart än men i mitten på veckan blir vi officiellt utan bil.

Imorse var det inte lika fantastiskt väder som igår. Det regnade på snedden och blåste hemska våta vindar. Lill-Åsa gick hemifrån vid 09.30 och resten av familjen sov som värsta sjusovarna.

Lill-Åsa stod på perrongen och fotade med mobilen över Personnevägen.

DSC00157

Åt andra hållet har det poppat upp hus som svampar ur marken.

DSC00158

Så här såg det ut på samma ställe för drygt ett år sen. Då var vi på väg mot tre månader i solen…

P7080001

Tok-Åsa och Pontus gick över till Asplunds lägenhet och spelade Playstation II. Mia var hos en kompis, Emma hos mormor och morfar och Björn var på övning.

IMG_2124

Vi spelade bilspel med ratt, gas och broms. Väldigt kul och väldigt svårt.

IMG_2128

Pontus ligger hästlängder före Tok-Åsa i skicklighet och här kommer en film där det framgår med stor tydlighet. Tok-Åsa bad efter detta Pontus att gå och ta ur hennes körkort ur plånboken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men så skönt med ivar.
Jag hade tänkt att fråga hur det går med hemkörningen? Är ni fortfarande lika nöjda?
Jag handlar ju oftast utan bil. Vill ju krångla till det och handla i Edgecliffe och då får Sune inte riktigt plats i garaget. Han är för hög i garaget närmast och då känns det lika bra att gå dit och åka tåg hem. Jag tycker det går bra att få hem en veckohandling själv faktiskt så länge jag packar bra i de gröna miljökassarna.

Jag har hemskt svårt att lokalisera mig på bilderna från Åsen. Husen som håller på att byggas upp. Vilket håll ligger de åt?
Den dagen vi kommer på besök kommer vi få en smärre chock tror jag. Mycket verkar hinna ändras.
Hörde av någon att man inte kan betala kontant på bussen utan ska smsa in sin avgift. Stämmer det?

Vågar inte dra igång ljud på filmen, alla sover så sött fortfarande så jag kikar vidare sen. Eric är för länge sedan bättre än oss andra på allt som gäller spel. Trist men sant.

Nej, nu ska jag snart smyga ut mina dinkelscones från ugnen och göra kaffe.
Sen ska jag väcka alla 3.
Puss Anna

Pingvinfamiljen sa...

Hej syster,

Kul att prata med dig så länge i morse!

Vi är fortfarande väldigt nöjda med hemkörningen.

Det stämmer fint att man nu kan köpa biljett via sms men jag tror att man också kan köpa biljett på vanligt vis.

Puss

Anonym sa...

Hej syster!

Ja det var mysigt att prata! Även om det känns skumt att höra t-banan i bakgrunden. Välkända toner men ändå så avlägset.

Nu har jag lagt upp lite bilder på lägenheten på hemsidan.

Puss