oktober 23, 2008

Dots dots dots

Vi håller som bäst på att skapa en ny blogg som vi kommer att uppdatera under vår resa till Australien om 51 dagar. Ni får förstås länken till denna innan vi åker. Lill-Åsa har varit ledig ett par dagar och blandat hemmafrusysslor, tandläkarbesök med konstnärlighet. Herrejävlars, så många prickar det blev. Men Lill-Åsa är väldigt nöjd med sitt verk.

Australian-big-art

På tal om Lill-Åsa. Nu har hon fått tid för hysterektomi dvs att operera bort livmodern. Den 26 januari ska hon skrivas in/förbesök och den
27 januari ryker den. Livmodern alltså.

Lill-Åsa har som sagt varit ledig ett par dagar och sovit 12 timmar per natt. Underbart. Fint väder har det varit också. Solen sken på de få löv som är kvar på träden.

IMG_2269

Titta ett äpple! Närå.

IMG_2270

10 grader och blå himmel men Tok-Åsa tyckte att det var aningen för blåsigt för att det skulle vara helt behagligt.

IMG_2275

Veckans fråga: Vad betyder vägmärket?

A) Kör försiktigt, förvånade smiliesar bor i området
B) Tre hål i väggen
C) Kör försiktigt, hörselskadade i området

IMG_2278

Ännu en höstvy.

IMG_2279

Imorgon är det fredag och då kommer Pontus.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
när jag såg överskriften tänkte jag självklart på mina egna problem med prickarna. Känns skönt att kunna skriva begripligt igen.
Barnen är superduktiga på att rita aborginal konstverk efter att ha haft kurs idet.
Jag måste säga att ditt konstverk skulle man vilja ha på väggen Åsa. Jag tänkte faktiskt på det häromdagen att jag skulle vilja att barnen gjorde ett liknande konstverk på en canvastavla.

Vi har ju haft samma temperaturer som er i veckan. Sydney har haft rekordkallt i några dagar och det har varit svinkallt. Idag vänder det och helgen blir varm och fin!!
Vi ska vara hemma och göra några kortare utflykter men mest fixa hemma så vi blir klara någon gång.

Jag vill varken välja a-c utan hävdar bestämt att det är en skrikande unge med extremt stora ögon.

Vad ska ni göra i helgen?

Ha en riktigt mysig helg och håll utkik på vår hemsida så ska ni få se hur femman börjar se ut!.


Stor puss och kram