oktober 02, 2008

10-årsjubileum

Tisdag

Igår var det 10 år sen Lill-Åsa frågade chans på Tok-Åsa.
Tok-Åsa sa ja.

Medan vi lagade en trerätters hojtade Pontus till om att det satt en stor hare på berget bakom huset. Han hämtade kameran och förevigade det lilla livet.

IMG_2048

Lill-Åsa var också ute på balkongen och tittade.

IMG_2050

Pontus tar kort på sig själv.

IMG_2051

Vi började vår middag med kräftstjärtsfyllda avokados. Till huvudrätt åt vi en gräddig laxsoppa och som avslutning hade Lill-Åsa gjort GI-chokladkakor med pistagenötter.

IMG_2052

Paket blev det också. Men bara något litet. Lill-Åsa fick en ergonomisk huvudkudde och Tok-Åsa saker från Clinique.

IMG_2055

En mysig kväll sådär en tisdag.

Onsdag

(Lill-Åsa tar över rodret) Jag ska jobba helgen så idag och imorgon är jag ledig. Tänkte då ha en sådan där mysdag i stan för mig själv. Prova lite jeans, kolla affärer, klippa mig och förhoppningsvis även komma hem med ett par jeans och en fin frisyr. Så blev inte riktigt.

Jag började med ett besök hos frissan. Det började bra då jag fick tag på nyaste numret av Se & Hör (då slipper man prata med frisören.)Pernilla Wahlgren har separerat från sin polis. Det händer grejer i världen minsann. Frisören tyckte nog inte om mina öron för han försökte kamma av dem. Det gör jätteont. Sedan brände han mig med hårfönen i hårbotten och det gör så ont så man vill svära. Med knallröda öron och svedd hårbotten började jakten efter de perfekta jeansen.

Lill-Åsa

 

Jag har idag provat 17 par jeans. Jag kan bara konstatera att jag väntar med att köpa tills att det kommer ett nytt jeansmode. Hög midja med stuprör är inte riktigt min sak. Ett par jeans fick mig faktiskt att vika mig av skratt i provhytten. De såg ut ungefär så här:

Jeans

Det blev inga jeans idag. Det blev en yoghurtglass i Gallerian istället.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejer och grattis igen!
Jag trodde faktiskt det var en känguru:-)
Vilken jättesak. Säkert rätt mycket GI?

Pontus är verkligen fin i håret och Lill-Åsas nya frilla?

Menyn lät verkligen ljuvlig!
Min ergoniska kudde följer till och med ut när vi ska campa. Kan inte leva utan den. Kan ibland vara svårt första veckan tills man lärt sig att sova med den.

Usch är det sånt jeansmode. Tur att vi lever i Australien som är helt befriat från mode.
Det är väl säkert inte sant men här är folk inte lika snabba att fånga upp trender så det blir inte alls likadant som i Sverige.

Nej, nu ska vi ut och röra på oss Staggis och jag. Eva väntar på oss.

Sov gott
kram Anna

Anonym sa...

Åh vilken jeans elende. Inte som Anna i London:0)

Anonym sa...

<3 ligt grattis ni finingar !!!
Jag hittar heller aldrig jeans... ?
tur men jag klarar mig ju & andra sidan utan &så. Kram

Anonym sa...

anonyma jag då är ju Lollo <0)