juni 15, 2008

Vadå matfixerade?

Herrejösses, så god middagen var igår. Som vanligt var receptet hämtat från Helenas hemsida som vi tipsat om tidigare. Kycklingpaj med stuns. Det blev även över mat till söndagmiddag och måndag lunch för en Tok-Åsa.

Vecka 24 033

Dagens smoothies blev ännu godare. Mango och jordgubb. Mums fillibabba! Vi inser att många av fotona på vår blogg är på mat och dryck. Vi är helt matfixerade för tillfället och höll nästan på att gråta när middagsmaten tog slut. Förbannade Viktväktarna!

Vecka 24 035

Under vår promenad i morse förbannade vi oss själva för att vi glömt kameran hemma. En livs levande igelkott kom knatandes precis bredvid en farbror som kändes allt annat än livs levande. Han låg helt utslagen mitt på gräsmattan så Tok-Åsa kunde inte njuta av igelkotten för hon försökte se om han andades. Lill-Åsa gick lite närmare och såg att hans adamsäpple tack och lov rörde på sig. Igelkotten var jättesöt. Fyllegubben, not so much.

Under första veckan av Pontus sommarlov valde han att dekorera sitt rum lite grann. Vi tycker nog att han har lyckats ganska bra. Han tycks vara inne i en flygplansfas just nu och vill berätta om alla flygplansmodeller, visar flygfilmer för oss på Youtube och vi engagerar oss självklart till 100% :-)

Vecka 24 039

Är ni inte vansinnigt nyfikna på vad vi köpte för gårdagens presentkort på IKEA?

Mia, nu kan vi glädja dig med att vi har köpt ett skohorn. Det tog bara sex år för oss att få arslet ur vagnen. Alla Tarv-resenärer kan vi nu informera att det nu kommer att finnas snapsglas på Tarv. Förra året hade ju någon viss herre flyttat upp snapsglasen till sitt hus så vi dricka snaps ur äggkoppar, men som tur var smakade snapsen lika gott för det.

Det blev också ett par kjolgaljar, presentpapper och en klädrulle på IKEA. Dagens miss blev en vit sängkappa som var alldeles för lång för våra korta ben.

Vecka 24 041

Dagens lyckträff blev vasen med grönt i. Garanterat i plast och kommer inte att vissna i det mörka hörnet.

Vecka 24 043

Imorgon är det måndag igen. Fasiken vad helgerna går fort. På tal om fasiken, så går det en rolig reklam i Sverige just nu för Dafgårds.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Men vi älskar ju alla mat. Fixerade är nog de flesta av oss. Jag tycker man blir väldigt fixerad när man håller igen men då måste ju verkligen maten smaka bra för annars känner man sig så lurad.
Men era smoothisar är med lättyoughurt bara o frukten eller?
Ser så sjukt gott ut!

Kul att Pontus bryr sig om sitt rum. Oj vad man kommer ihåg att man pysslade med sitt rum, jag möblerade nog om minst en gång per vecka.

Det blev väldigt fint med det gröna i hallen!

Gillade reklamen mycket, sån reklam är rolig tycker jag!!

Så vad händer till midsommar?

Kram Anna

Anonym sa...

Hej Åsorna.

Först vill jag bara tacka för filmsnuttsreklamen, herre jisus vad jag skrattade. Mer sådana tack.

Vi har också ett sådant skohorn, jättebra tycker jag.

Vad gott det ser ut med alla smoothisar ni gör och förresten, kan man få receptet på pajen ni hade gjort, såg jättegod ut.

Fixerad vid mat, ja det är nog dom flesta som Anna skrev. Jag skall försöka hålla igen lite nu för sedan jag gjort illa ryggen och inte kunnat träna, har jag gått upp 2 kg, inte kul. Och en kompis till mig hä som tränar för fullt nu, har gått ner en hel del och jag vill också. Nu när hon är i Sverige i 5 veckor skall jag passa på utan att hon vet, fult va? Jag kan ju inte träna, men ut och gå 15 min varje gång får jag göra, bättre än ingenting och jag vet att jag kan ändra på min kost en hel del.

Nehej, nu skall jag skjutsa sonen till Svenska skolan. Ha det gott och sköt om er.

Kram Eva

Anonym sa...

Hej Åsorna !

Gott med paj, men jag har ju missat sidans adress... ?
kan man få den eller receptet ?
Vasen tokfin har en lika dan
Samt skohornet såklart Hejja Ikea !

Kram & ha det så gott
Lollo