juni 18, 2008

Sommarfest på Dao Beach

Nu har även Lill-Åsas mormor fyllt år. Grattis Majvor i efterskott!
Inte för att våra mormödrar läser bloggen, men ändå.

På bilden är Majvor i femtioårsåldern. Observera cigaretterna i både Majvors och Karims grepp. Ljuva 70-tal... Morsgrisen är naturligtvis Lill-Åsa som sällan lämnade Karins sida.

skanna

Tok-Åsa skriver.

Vi håller så smått på att få allt på plats på kontoret. Senaste tillskottet är dessa fantastiska puffar som våra chefer testar på bilden. De kallas Fatboy och naturligtvis har skämten haglat om hur det är att ligga på en Fatboy :-)

Vecka 25 001

Igår var det dags för företagets årliga sommarfest. I år var upplägget att spela minigolf och äta på Dao Beach i Norra Ängby. Det hade regnat under dagen så vi var väldigt nöjda över att solen lyste på oss när vi gick från tunnelbanan.

Vecka 25 003

Stället låg fint vid vattnet och var fullt av minigolfspelande familjer.

Vecka 25 004

Målmedvetna steg på väg mot banan som hade cowboy-tema.

Vecka 25 005

Vi var tio stycken som skulle spela och vi delade upp oss i två grupper för att försöka vara lite effektiva.

Vecka 25 007

Här puttar vår vVD väldigt koncentrerat. Själv kan jag bara konstatera att minigolf fortfarande inte är min sport. Jag kom på en väldigt övertygande delad sistaplats.

Vecka 25 006

Vi satte oss sen till bords och hade otroligt roligt. Stämningen var på topp och skämten var på varierande anständighetsnivå.

Vecka 25 008

Joax, Anders och Daniel sitter och väntar på våra souvlakispett med pommes (jag åt bara 10 stycken pommes fast de var helt ljuvliga..., jag lovar)

Vecka 25 009

Daniel höll i prisutdelningen när vi ätit klart. Jonas J. vann minigolftävlingen och fick en golfklubba (riktig, inte för minigolf) och boll och var väldigt nöjd med priset.

Vecka 25 011

Vi var några stycken som rundade av strax innan 23.00 medan resten inte vek ner sig förrän 03.30! De hade fortsatt hem till Jerker och lyssnat på hårdrock och spelat luftgitarr. De var lite suddiga i kanterna idag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar bild på Karim!! Lill-Åsa går inte heller att känna igen.

Jag gillar färgerna i rummet på jobbet. Påminner en hel del om vårat sunroom.

Kul att vädret ville med er på tisdagkvällen. Hade ju floppat annars.
Man börjar faktiskt känna igen lite av dina arbetskompisar. Lite kul faktiskt.

Så ikväll har ni fredagkväll? Har ni bestämt er för hur helgen ska se ut?
Jag har fredagskänsla till max men så är ju inte fallet. Vi ska försöka åka efter lunch någongång imorgon och sedan blir det jul:-)

Trevlig midsommar på er

stor kram

Anonym sa...

Tycker inte du att Karim är lik Sara Wigrell på den bilden?

Ja mina arbetskamrater är ju inte så många så man kan ju alltid fånga dem på ett och samma foto om man vill.

Ikväll och imorgon kväll blir det bara vi två och det ska tokmysas på hög nivå.

Happy yule på er!

Anonym sa...

men verkligen likt. Obehagligt när jag kikade till och plötsligt såg Sara-Mara.

Har pratat lite med henne och saknar henne en del just nu. Ibland önskar att man var gjord av pengar så hade jag flugit henne.

Er helg låter lika mysig som vår. Vi ska tokmysa hela familjen och ladda så vi orkar med en toksocial helg veckan efter.

Kram