juni 07, 2008

Chips och sprit

Torsdag kväll

Eftersom det var Pontus dag i torsdags fick han välja mat. Han valde dock inte det som syns på fotot men vi tycker inte att vitt vin är gott till pannkakor. Färskpotatisen smälte i munnen och laxsreceptet kommer från hemsidan vi tipsat om tidigare.

Vecka 23 053

Efter middagen planerade vi maten för semestern på Tarv om en månad. Vi gillar ju att planera... i god tid...

Vecka 23 056

Fredag

Efter en dag fylld med solande och promenerande åkte vi till Getryggen (för er även känt som Goatback Mountain).

Vecka 23 057

Här står Magnus och fixar med matlagningen och småmyser.

Vecka 23 059

Sitta ute och äta med utsikt över havet med glaset fyllt av rosévin.

Vecka 23 060

Som förrätt bjöds det på rökta räkor med aioli. Till huvudrätt fick vi parmesanpasta med grillade kycklingspett som legat i rosévinsmarinad.

Vecka 23 062

Mätta i magarna hoppade vi alla fyra in i vår bil för att åka till Grödby.

Vecka 23 067

Vacker vackert vackert...

Vecka 23 069

I Grödby var vi bjudna på chips och spritfest för att fira att de är klara med renoveringen av sin hall.

Vecka 23 084

Och vilken hall sen. Wow! Fototapeten är gjord av ett foto de själva tagit i Western Australia. Tyvärr fick vi inte med hela hallen på fotot men vi kan tala om att den nya trappen och spegeln var jättefin.

Vecka 23 070

När Gun och Ubbe säger chips och spritfest då menar de verkligen chips och spritfest!

Vecka 23 073

Raj raj raj...

Vecka 23 075

Lill-Åsa har smygit i buskarna igen.

Vecka 23 080

Upplägget kanske inte var det bästa för Lill-Åsa. Sprit, nej hon kör. Chips, nej hon bantar ju. Men apelsinklyftorna var goda :-)

Vecka 23 088

Här är Dalton.

Vecka 23 090

Strax före 22.30 började vi tacka för oss. Som ni ser är då festen i full gång. Men vi tror att de har slutat dansa nu.

Vecka 23 091

Lördag

Efter promenaden åkte vi till Skärholmen och Lill-Åsa är nu stolt ägare av denna telefon. Tunn som ett asplöv, precis som sin ägare ;-)

W890

Vi råkade slinka in på Lagerhaus och fick med oss en ny tvättkorg. Är den inte det charmigaste ni har sett?

Vecka 23 092

Ajökens gott folk!

4 kommentarer:

Anonym sa...

iiii Jag kan "prata" här igen !!!!
jag & lösen ord...
har samma på allt även här nu,
ja är ju ändå inte så hemlig av mig ;O)
Fina bilder som alltid på er mäst då vinter fina innan men nu riktigt sprudlar det om er.
Fint hon fick & anar äntligen enligt Gun själv, vi gick där på klippan hon & jag, men den bilden valde vi bort, det sprudlas inte lika mycket om alla !!! Ler*
Tvätt korgen bar underbar !
Kram & ha en underbar söndag !
Lollo

Anonym sa...

Jag vill också ha den tvättkorgen, guuud vad häftig! Undrar om man kan beställa online?

Vad mysigt att ni har fint väder fortfarande.

Vi har ledigt i morgon då vi firar Drottningens födelsedag. Skall nog åka till vattenäventyrsland, oj vilken långt ord det blev.

Nu skall jag göra mig i ordning, skall på middag med jobbet, som jag inte känner ett dugg för, men det är ju då det brukar bli som roliast.

Syster-yster har något roligt att berätta om hennes bokning av boende (om hon inte redan berättat). Känns skön att jag inte är ensom om att kunna göra en sådan tabbe.

Kram Eva

Ha det gott.

Anonym sa...

HEJ!
Men hallå! Vilken tallrik!!!!!!!! Ah, det är annat än den gröttallrik jag åt till lunch idag.

Åh så söta ni är mina medplanerande systrar! Hmmm, vad passar bra på Tarv. Kommer Pontus kompis med?

Så Getryggen ligger när Grödby eller?

Altanen ser underbar ut och utsikten likaså!

Åsa, vilken fin svart topp. Me like a lot!!!! Skulle vilja ha exakt en likadan. Är det med en liten krage? Skitsnygg.

Men vilken tapet! Jag har aldrig sett något coolare. Kan man göra så? Skittufft.
Chips och sprit. Kan det bli enklare?
Vilket fint kök de har! Jättesnyggt!

Åh, är du nöjd med telefonen? Jag önskar att något ska hända med min. Ogillar verkligen den mycket. Försöker txta ute när det regnar så den ska ledsna men det verkar inte bekymra den alls. Kanske ska jag börja ta den till bastun eller något?

Men underbara fina nya tvättmaskinstvättkorgen. Åh man ser riktigt hur mattbjörnen ligger och sträcker ut tassen mot sin nya fina kompis. Underbart!! Vad fint ni har det nu i erat badrum. Nu är rosa badrummet ett minne blott.

Ha en härlig vecka!!
Kram Anna

Anonym sa...

Hej syster!!

Vilken lång kommentar. Mysigt.

Ja, planera är ju liksom vår sak...:-) Pontus kompis Ricardo följer med och sen kommer Karin och Cathrine upp några dagar senare med flyg. Ska bli jättemysigt!

Den svarta toppen är faktiskt en klänning som jag köpte i New York. Trivs jättebra i den.

Kram kram