juni 03, 2008

37 fantastiska år

Då var dagen här. Dagen Lill-Åsa, Dunderklumpen har längtat efter i 364 dagar. Tänk att hon aldrig blir vuxen, eller tacka Gud för det kanske.

Igår köpte vi en födelsedagsbukett, för blommor måste man ha på sin födelsedag. Vi är så nöjda med den så nu funderar på att bli florister.

Vecka 23 002

Familjen Holmström i Australien hade gjort en jättefin film som Lill-Åsa fick titta på innan middagen. Gå gärna in och kolla. Länken till deras hemsida finns på höger sida på vår blogg. Vi tror bestämt att Gulle-Tilda är i kiss-och-bajs-åldern :-)

Ibland hinner Lill-Åsa titta på jobbet men idag hade hon transporttjänst och satt på en grovt-bedrägeri-rättegång hela dagen. Tänk att 8.5 miljoner kan försvinna så snabbt och vilken tur att man har förmågan att kunna dagdrömma sig bort från en grå rättssal. Lill-Åsa har idag varit hotellägare i Grekland och på BBQ i Australien.

Vecka 23 005

I vår serie med nya glasögon kommer här Snygg-Poppe med sina nya inför sommaren.

Vecka 23 006

Lill-Åsa hade valt att öppna alla sina paket vid middagen. Det roliga är att hon får ännu fler paket på lördag då hon blir uppvaktad av sin familj. Tror hon i alla fall.

Vecka 23 008

Pontus hade köpt en påsförslutarmojäng på Designtorget.

Vecka 23

Familjen Holmström hade skickat det här kortet. Lill-Åsa ser fram emot pussen när vi ses.

Vecka 23 015

Den här fina ryggsäcken fick hon av sin fru. Den förra köpte hon i Sydney men nu är den så pass trasig så blodvite uppstod sist hon bråkade med den.

Vecka 23 019

Pontus filmar födelsedagsmiddagen.

Här demonstrerar Lilla Å hur många fina presenter hon fick.
You've got to love her...

Vecka 23 022

Nu ska vi avsluta födelsedagsfirandet med att titta på den tecknade filmen The Wild, Vilddjuren och äta popcorn. Hasta la vista.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ett stort GRATTIS från familjen Asplund!

Anonym sa...

Underbara blommor! Vad är de vita för någon sort?

Tilda är i kiss och bajsålder. Både på svenska och engelska;-)

Varför inte hotellägare i Australien?

Älskar väskan jättemycket!! Men då kan jag ju inte längre se Åsa framför mig. Hajar alltid till när jag ser den rödblåa väskan på någon här. Springer fram och ska ge en sådan där puss ala kortet. Kanske lika bra att du har bytt väska ändå...

Inget öronvax där inte men däremot så är jag lite fundersam. Hur kan man börja äta middag innan paketen är öppnade? Huh, blir alldeles svettig över tanken att behöva genomlida mat innan man fått öppna allt.

Sista bilden ser ut som en galen kräftskive bild:-)

Stor kram Anna

Anonym sa...

Hej Lill-Åsa!
Stort GRATTIS på födelsedagen lite så här i efterskott! Vi har grattat dig på hemsidan men jag vet inte om du har sett det.
Vad roligt det var att höra och se er på filmsnutten. Ni ser så bruna och fräscha ut!

Ha det gott! Många kramar från Kicki, Klas, Elias och Jonathan i Sydney

Anonym sa...

Hej Familjerna Asplund, Holmström och Lindqvist (alfabetisk ordning)!

Jättetack för alla gratulationer!

Det var nästan med en liten tår i ögonvrån som jag fick slänga min australienryggsäck, men den var nästan farlig på slutet.

Det var svårt att låta paketen ligga och le mot en, men vi var på gränsen till svält så vi fick äta några tuggor, sedan kunde jag inte hålla mig längre. Tänk att det är så kul med paket. På lördag ska jag ju få 100 till paket också :)

Jag sitter nu på jobbet i mina nya fina trosor och skriver detta. Jag har uniformen också på, men bara för att jag måste. De är verkligen supersköna och fina, och om de har kvar modellen när vi kommer i december ska jag köpa upp mig på ett helt gäng. De har ju slutat med den bra modellen på Åhlens nu så nu återstår Australien :)

Tack igen Kicki & co för er fina hälsning på er hemsida.

Tackar Mia för ditt gulliga sms.

Kramar 37-åringen

Anonym sa...

Vad roligt att trosorna passade bra. Modellen är helt underbar tycker jag. Håller på att byta ut alla gamla succesivt.
Dina var ju kampanj för rosa bandet, föll lite för det annars finns det massor med stora och kraftiga mönster. Köpte storlkek 10 eftersom jag själv använder en strlk större i dessa än vanligt. Anade att du är en åtta.

Ha en underbar långhelg för jag antar att ni är lediga imorgon?
Kram Anna