juni 28, 2008

En vecka kvar till semestern

Lill-Åsa har fortfarande inte fått något besked om nya jobbet men kommer få veta mer på måndag. Veckan som gått är en av transportens värsta veckor och Göran blev olyckligtvis sjuk, så Lill-Åsa (som då fick hoppa in i hans ställe) känner att om hon inte får transportledartjänsten så kanske det inte är någon katastrof. Lunchrast kan man bara drömma om och detta är en bra träning för hennes blåsa...

Här sitter Lill-Åsa efter arbetsdagens slut och smsar med Karin som har en fantastisk resa i Grekland. Mer om det senare...

Vecka 26 001

Pontus var nöjd när vi kom hem och lagade mat och förberedde fredagsmys.

Vecka 26 002

Karin har försett oss med trevliga mms under deras resa. Här kommer  en bild från färjan mellan Skiathos och Skopelos. Hon är rätt nöjd med livet. Fina tånaglar har hon också.

Bild023

Här är Karins utsikt från hennes hotellrum.

Bild028

Karin är på en två veckors semester med hennes väninna Helen och hennes syster. Helen är faktiskt en historia i sig. Helen och Karin har varit kompisar sen 70-talet och en bit in på vårt förhållande insåg vi att Helen även varit en nära vän med Tok-Åsas mamma Siw. Världen är bra liten.

Imorse satt de och njöt av en frukost på Skopelos och skickade denna bild på mms.

Bild037

1 kommentar:

Anonym sa...

oj så spännande så på måndagkväll eller natten mot tisdag ska man hålla tummarna.
Att hoppa över lunch låter ju mindre sunt och för dig som inte kan hålla dig från toan längre än en hundvalp låter ju inte heller för enkelt.
Kanske jag ska hålla bara lite lagomt?

Pontus ser härligt sommarbrun ut och jag ser att han matchar nya kuddarna!


Åh vad roligt det var att se Karins bilder. Har faktiskt tänkt på henne och funderat hur hon har det.
Ser helt underbart, gillar särskilt fossingarna och öarna som tornar upp sig i bakgrunden.

Nej jag kanske ska ge mig så jag inte smittar ner er allt för mycket genom min kommentar. Jag fick en kompis maginfluensa genom att vi textade hysteriskt mellan varandra på fredagförmiddag.

Stor kram och ha en fortsatt skön helg.
Bara 5 dagar kvar på jobbet....