juni 22, 2008

Tjejmiddag med MYNTAsås

Sen många år tillbaka har Marie haft en trevlig tradition att fira sin födelsedag i form av en tjejmiddag! I år var även sönerna med flickvänner inbjudna.

Några av oss kom lite tidigare för att hjälpa till. Här håller Eva och Marie på och förbereder för fullt.

Vi fick oss många goda skratt igår kväll. Det första goda skrattet var när Gun skulle göra myntasås. "Ska jag ta hela burken". "Ja", svarade Marie "Är du riktigt säker på att jag ska ta HELA burken"? Marie menade yoghurten och Gun menade myntan... Det var inte snålt med myntan i myntasåsen, om vi säger så :-) Men god blev den.

Vecka 25 045

Lukas och hans flickvän Isabell läser nyheterna.

Vecka 25 047

Vädret var fint på kvällen men under dagen hade det kommit ett par riktigt kraftiga skurar.

Vecka 25 048

Karin och Oskar utbyter Midsommaraftons-historier.

Vecka 25 049

Vi åt starka korvar, tabbouli, MYNTAsås och citron- och honungssås.

Vecka 25 050

Grabbarna Kilström på änden.

Vecka 25 052

Vi fick skjuts med Karin vilket ju är väldigt trevligt då vi kunde hinka rosévin båda två :-)

Förra helgen köpte vi ju en tjottafräsmodul som skulle hänga fint runt sängen. Den hängde fult och fick idag åka tillbaka till IKEA. För pengarna fick vi lite grönt.

Vecka 25 060

Vi är fortfarande Greklands-höga och idag har vi börjat läsa på en blogg från Skiathos som Lollo var snäll nog att tipsa om. Lollo har själv varit på Skiathos och hon höjer det till skyarna. Det uppskattar vi!

Ikväll tänkte vi dricka en ouzo och lyssna på grekisk pop och drömma oss bort till salta bad, ljumma nätter, vespaturer och grekisk musik.

Vecka 25 057

Imorgon bitti (när vi vanliga dödliga åker till jobbet) kliver Karim på ett flyg till Skiathos för vidare färd mot Skopelos.
Ha en underbar resa och skicka många mms!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kram till "mina" fina Åsor !

Hoppas ni kommer tycka om ön lika mycket som jag, det dumma är att det är inget speciellt alls med ön...
Tror bara att det är jusst atmosfären som finna där.

En av världens minsta flygplatser är det tex.
kyrkogården ligger tokfint.
Staden grymmt liten, men har allt.
om ni som jag letar i små gränder hittar man otroliga små ställen med gudomlig mat.
Favvoställer bland många var
"No Name" för en sen natt tallrik.

en go grekisk gammal dam kom ofta ner med sockerkaka till oss som hon bakat på morgonen.

vårt boende hette Delfi beach om jag minns rätt.
ägarinnan där kom med sin barnvagn dem & lånade ut den till oss

hamnen sagolikt vacker då man gär upp för berget med 100tals trappstegen.
ni hör jag kan prata hur länge som helst,
men det är min ö & minnen andra har ju sina favvo öar.

ha en fin dag Kram Lollo

Anonym sa...

Sista läsningen...
alltid kul att komma hem till en hel drös med inlägg. Gillar att de kommer i mailform också!!

Men hur smakar mynta? Måste jag prova för jag har faktiskt ingen koll.
Tabbouli? Nej nu måste jag googla lite känner jag. Det låter gott!

Åh tänk att ha så stort att man kan duka långbord sådär. Ser supermysigt ut!!

Åh älskar det gröna!!!! JÄTTEMYCKET. Jag vill byta ut vårat blåa med gröna för det skulle passa jättebra i vår soffa oxå. Det lyfte soffan mycket hos er, ser så fint ut. Kul att kunna byta om lite.

Karim du läser väl kanske inte detta men om du gör så önskar jag en underbar resa.

stor kram till er alla och ha en underbar vecka!

Anna

Anonym sa...

Hej Lollo,

Nu känns det ännu roligare att åka iväg när vi fått lite tips av dig på saker man ska se. Visst är Grekland och grekerna underbara? Det kan nog bli roligt för dig att följa vår blogg under den veckan, då du säkert kommer känna igen dig.

Ha en fin dag du också.

Anonym sa...

Hej igen syster,

Mynta är rätt vanligt i libanesisk mat. Jättemumsigt!

Jag gillar verkligen IKEA. Vi kom dit för att byta detta sängöverdrag och det var inga som helst problem. Fick ett tillgodokort på summan och för det känns det som att vi fick ett nytt vardagsrum. Kanonkul!

Jag har förresten försökt ringa dig både förra veckan och idag men inte kommit fram. Jag försöker igen.

Kram