oktober 15, 2012

FF

Söndag kväll

Vi skulle egentligen ha åkt till Funky Fish för att äta Pontus födelsedagsmiddag men det slutade liksom aldrig regna. Det fick bli den feta apan snett över vägen istället. Hamburgarna var skitgoda och Poppe klämde i sig två portioner Paneng kyckling.

Kvällen fortsatte sen med biljardspel och avrundades med att kolla på Hangover hemma. Pontus gick och la sig nöjd med sin födelsedag.

Måndag

Vi hade en liten jobbarförmiddag idag. Mail som skulle skickas och en faktura som skulle skrivas. Som det ser ut nu så är huset uthyrt från den 25 oktober till den 12 februari!

Vi fick även besök av en kvinna som vi haft mailkontakt med tidigare. Hon tillbringar hela vinterhalvåret i Thailand pga värk då läkaren rekommenderat värme. Då har hon ju kommit rätt. Hon tittade förbi för att titta på huset då hon kan vara intresserad av att hyra det ett annat år.

Pontus ville ha en FF-dag idag så vi lämnade honom ifred och åkte till stranden för en lunch.

IMG_0836

Sedan åkte vi hit och slumrade i en timme.

IMG_0841

De har byggt ut och skaffat sig en söt svart katt.

IMG_0837

Åsa njöt av en manikyr/pedikyr medan Lill-Åsa slumrade till en fotmassage.

IMG_0839

När vi ändå var nära Long Beach passade vi på att slinka in på apoteket där. Skräddaren där Åsa sydde upp sina kläder är borta och apoteket har fått ta all plats. Väldigt fräscht apotek och samma kille jobbar kvar. Han har fortfarande tandställningen kvar, 3 år senare.

IMG_0843

Anna, vi frågade honom om hjälp men vi tog ändå foton på alla hyllor med tänkbara produkter för säkerhets skull.

IMG_0844

IMG_0845

IMG_0846

Den här köpte vi. Är det den du ville ha? Om inte, så tar vi den gärna. Nemas problemas.

IMG_0847

2 kommentarer:

Lotta sa...

Oh my god vad skönt att bli ompysslad på spa. När detta flyttelände är över för min del då ska jag också, banne mig!

Men vad roligt att det flyter på bra med uthyrningen, kul!

anna sa...

Grattis till ännu en uthyrning! Det finns väl goda chanser att det kan bli flera, säsongen fortsätter ju tills i april.
Vi tog ju en massage först på dreamy spa och hamnade sedan därnere där ni sitter för fotmassage. Jag har min födelsedagsmassage inbokad på torsdag! tjoho!
Vad goa ni är! Jag vill verkligen ha den som ni köpt, här masseras det ju varje kväll då både Tilda och Eric har träningsvärk efter träning och jag med min larviga nacke. Det är den till vänster på det nedersta fotot från apoteket som jag haft tidigare. Den med gul förpackning, grön kant längst ner som står längst till vänster på bilden. Så om ni åker förbi ett apotek igen så vill jag verkligen ha den men också den ni köpt. Tusen tack!
Njut av ännu en dag i paradiset!
Puss