oktober 09, 2012

Cheeky monkey

Måndag kväll

Vi kände för en middag på Castaway igår. De har ju en nachostallrik där som inte är fy skam. Vi kunde dock inte sitta nere vid havet då det blåste lite för mycket i våra redan moppetorra ögon.

Åsa försöker se ut som en våpig fjortis och trycker ihop tuttarna och putar med läpparna :)

Det är mycket småödlor vid Castaway. Här är storebror.

Så vacker. Han heter Östen.

Vi Åsor satte oss sen en stund på baren ett stenkast hemifrån. Stället heter Cheeky Monkey och verkar ägas av en aussie då baren är inredd med en massa detaljer från Australien. Väldigt mysigt ställe med mycket folk.

Tisdag

När man öppnar kameralinsen så immar den igen. Rätt fuktigt här. Imorse vaknade vi till en blå himmel och vi satt ute och njöt av vår frukost.

Poppe ligger i rummet till vänster och sussar kudden.

Som sagt, blå himmel.

Vi inser att två rostade mackor inte räcker till frukost när man går en powerwalk på Long Beach. Man är skithungrig på slutet. Imorgon blir det därför även ett kokt ägg och yoghurt. Dock blir det ingen powerwalk.

Efter vår klassiska minilunch med nudlar och isté åkte vi alla tre söderut på mopparna. Vi upplever alla att det är mycket mer djur än vanligt och idag fick vi bromsa in för både apor, tuppar och hundar.

En glad överraskning från idag var att de nu har asfalterat hela vägen ner till nationalparken. Den vägen var ju förut något av en strapats och man kom därifrån med njurar som satt lite löst och helt täckt av damm. Nu var vägen ner dit en fröjd att köra.

Väl nere stötte vi på ännu fler apor.

Och en fyr.

Pontus förevigar för att lägga upp på Facebook.

Det känns ju skönt…

På vägen tillbaka stannade vi och njöt av utsikten.

Här njuter vi.

Sen var det dags för lunch nummer 2. Den intogs på Same Same But Different.

Vi skiljdes sen med Pontus som åkte hem medan vi åkte till Saladan för dagens massage. Vi känner oss lite solbitna i skinnet så det fick bli en aloe-vera-massage. Svalkande och välgörande för huden.
Vi kommer även hoppa över promenaden på stranden imorgon och låta huden vila lite.

Hela dagen har präglats av att vi har tänkt på Kjell som ju ligger på operationsbordet.

Vi har haft problem med att få upp bloggen idag så nu vet vi att operationen tack och lov gick bra. Känns bara helt underbart!

mammaxtre sa...

Jag smäller av så bra ni har det. Oj som jag är glad för er skull!

Kram

Marie KJ sa...

Njurar som sitter löst vet jag inte, men en annan djävla skitåkomma av att åka moppe på dessa fd skakiga vägar drabbades jag av. Hade ont långt efter och kunde inte sitta på en vecka. Tur att sheriproct är receptfritt i Thailand 😳

Ni ser ut att ha det underbart!

PS Lukas gjorde precis sitt första mål i år DS

Mamma sa...

Så underbara bilder. Eftersom jag nu ikväll bokat min resa så blev suget ännu större. Och tänk att jsg snart ska få bo så lyxigt.
Kramar

Anna sa...

Underbara bilder!
Massage... Underbart!
Vi kunde aldrig överleva länge på rostade mackor så vi åt alltid ute, kändes som om man förbrände den innan man lämnade bordet. Barnen åt ju dessutom alltid fried rice eller en stir fry till frukost.

Härligt med alla djuren, antar att de njuter av lågsäsongen.

Skönt med Kjell! Nu kan ni ha semester på riktigt.