september 30, 2011

Working 9-5

Åsa skriver mer om det plötsliga jobbytet

Jag tänkte berätta lite mer om varför jag byter jobb så här pass kort tid efter att jag började för exakt 6 månader sen.
Jag skulle ju aldrig ha valt att jobba med rekrytering om jag hade varit kvar i Sverige utan det var uteslutande på grund av att det enklare skulle ge oss vårt visum. Chefstjänsten som jag sen fick blev inte det som utlovades då jag har ägnat all tid åt att lösa konsulternas lönefrågor. Inte min kopp té om man säger så. Efter flera samtal med min chef om detta och hennes tappra försök att förbättra situationen insåg jag hade att det inte skulle bli så mycket bättre.
Jag var därför mycket mottaglig för diskussioner med min nya arbetsgivare. Att gå tillbaka till att jobba i ett litet företag där ens insats gör en stor skillnad och där utmaningarna duggar tätt. Jag inser att min nya tjänst kommer kräva massor av mig och kanske resulterar i att jag ibland kommer ligga vaken på nätterna och fundera på hur problem ska lösas men just nu välkomnar jag det.
En glad överraskning i anställningsavtalet (förutom den högre lönen motsvarande 4000 kronor i månaden) var arbetstiderna. Säg hej till hon som kommer jobba 9-5 framöver :)
Jag känner mig redan som Dolly Parton :)
De kommer också betala för mina mobilkostnader och vårt hemmainternet. Tackar tackar!

Det jag kommer sakna från gamla jobbet är människorna. Vilka underbara människor! Mina tjejer som har gjort det så enkelt för mig att vara chef.
Här är kortet jag fick igår. Jag inte om det går att se vad de skrivit men jag blev som sagt alldeles rörd.

2 kommentarer:

anna sa...

Ja, jisses så turbulent det blev i veckan men så skönt nu när allt är över och du kan få börja din nya tjänst!
Kanske var det ett bra jobb att börja med i Australien när det var så mycket annat som var spännande.
Nu när ni är rotade kan du börja ett jobb som kanske kräver mera av dig och gör dig lyckligare!

Härligt gäng tjejer du lärt känna, väldigt fint kort.

Kanonbra avslut med den mysiga lunchen.
Nu är det långhelg som gäller. Syns på söndag.
puss

Lotta sa...

Vad roligt för dig med nytt bättre jobb (för dig). Härligt med duktiga kvinnor. Du är en god förebild.

Ha nu en fin fredag tjejer.