september 07, 2011

Vi bloggar separat

Tisdag och Lill-Åsa bloggar i början…

Igår hade vi sommar i Sydney. Underbara 25 grader mitt på dagen och jag tog ett spontant beslut att gå till en annan park och njuta av solen. Den här parken fick det bli.
 photo (33)

Här satt jag på gräset och njöt av omgivningen. Mina arbetskollegor tyckte att det var på hög tid att det kom lite värme efter denna vidriga och kalla vinter. Jag tror alltid att de skämtar men det gör de inte och jag blir lika förvånad varenda gång. De här människorna har aldrig varit med om en riktigt vidrig vinter om man frågar mig.

 photo (34)

Onsdag
Denna morgon var inte alls lika varm men solen lyste och det är ju mysigt. Himlen var, om möjligt, ännu blåare idag när jag intog min lunch. När jag började på det här jobbet var det bara jag som tog lunch, men nu jävlar börjar det hända saker. Nu tar nästan alla lunch, även om det ibland bara handlar om 10 minuter, men det är ju en bra början.

photo (32)

Nu tar Åsa över

En något lugnare start på veckan än vad jag är van vid. Då hinner man göra de där sakerna som i vanliga fall ligger och skaver för att man har dåligt samvete för att de blir liggande.

En av tjejerna i teamet, Barkha började som en blyg viol och hade en sån där onödig respekt för mig för att jag är hennes chef. Det har jag nu tagit ur henne och nu skämtar hon och skrattar som vi andra. Jag fick ett sms från henne för ett tag sen där hon skrev:
Hey Asa! Whenever I come home I feel so good :) Thanks a lot. I really enjoy working with you you all. Take care. See you tomorrow.
Då blir man ju alldeles varm i hjärtat. Igår fick jag veta att hennes pojkvän först hade kontaktat hennes föräldrar och att han efter det fick ta kontakt med henne. De är båda från samma område i Indien från början men det har nu visat sig att han är från fel kast och nu har visst hennes pappa plötsligt problem med att de är ett par. Allt detta är ju självklart något hon är van vid men i ens egna öron låter det ju väldigt krångligt. Medan hon berättade allt detta bjöd hon mig på något som heter ladoo. Det är en traditionell indisk sötsak som man ska äta så här års och då före den 15 september. Det var som kristaller i munnen, väldigt sött och med en liten smak av kanel. Kul att få en inblick i andra kulturer och att få lära sig om sånt som för dem är självklarheter.

IMG_3345

Idag när jag kom tillbaka från ett kundbesök i en förort norr om stan var det dags för lunch. Jag tog en promenad genom denna underbara stad och njöt av det sköna vädret. Mitt på dagen var det så varmt att jag fick ta av mig kavajen.
Den här killen står på samma ställe varje dag och spelar trumpet iförd cykelhjälm.

3 kommentarer:

Marie KJ sa...

Hoppas att LillÅsas arbetsbelastning fortsätter vara så här, har man betald lunchrast? Det ser så fint ut med blå himmel och sol men jag gillar ju hösten och har faktiskt just förhandsbokat 2011 års Blossa glögg som fått prima betyg :o)

Kramar från mig

anna sa...

Vad trevligt av henne att skicka det där txtet! Bra betyg till dig men också visar det vilken gullig tjej hon är!

Skönt att ni båda hinner ut på lunch och får njuta av vädret. Det var ju så tokskönt i tisdags!
Idag, not so much...

Torsdag redan, imorgon fredag. Tjoho!
Puss

Anonym sa...

Sommarväder, det låter väldigt vackert.
Här ösregnade det när Hans gick ut med Tessan i morse. Nu har vi fått regn så det räcker. Jag hittade årets först Trattkantarell i går. En liten en, men det var roligt.
Birgitta