september 29, 2011

Fyra veckor blev två dagar

Åsa skriver

Ni vet ju att jag har haft en dialog med ett bolag som säljer och implementerar QlikView.
Sen jag träffade dem över en öl har vi väntat på att de ska bli godkända för att få sponsra mitt visum. Efter det skulle de sen nominera mig för tjänsten. Då hade jag tänkt berätta för min nuvarande arbetsgivare.
Riktigt så blev det inte...
I tisdags fick jag veta att ALLT var klart och att jag inte får jobba en dag till på gamla jobbet. Hoppla, jag har ju 4 veckors uppsägningstid...
Det samtalet med min chef gav mig nog några extra grå hårstrån.
Hon blev först arg och hennes underläpp darrade. Några timmar senare hade hon hämtat sig från chocken och vi är nu vänner igen ;)
När jag pratade igen med immigration sa de att jag kunde jobba kvar ett par dagar om jag bara skickade dem ett mail. Det kändes skönt att kunna göra en bättre avslutning och överlämna jobbet till Nikki och teamet.
Idag har jag fått så mycket kärlek och kramar så att jag blev rörd. Jag fick också ett sånt fint kort där alla hade skrivit en hälsning.
Vi gick alla på lunch i Darling Harbour och åt malaysisk mat. Mums!

Ikväll har vi tillbringat kvällen på SupaCenta och har köpt både en maffig BBQ och utemöbler till terassen samt en mikro. Bilder kommer efter leveranserna.

6 kommentarer:

Helene van Rooy sa...

Wow, vilken sits att behöva gå på "sekunden" och ändå försöka ha nån sorts bra relation efteråt! Du måste varit väldigt omtyckt på jobbet :-) Lycka till!

Gun sa...

Hoppla vad fort det kan gå. Kvarnarna mal inte i samma takt som i Sverige :D. Hoppas det blir toppen bra på nya jobbet.
Kram

Marie KJ sa...

Oj, vad roligt! Grattis. Nytt visum och ny
lön kan man gissa. närma till jobbet? Vad bra allt löser sig för er, nu får väl snart Lill-Åsa jobb på IKEA :)

Anonym sa...

Grattis till nya jobbet. Det blev ju lite som du sa innan ni flyttade.
Kram

Sväris sa...

Det var jag som sa det....

Eva Sandahl sa...

Grattis till det nya jobbet och nu haller jag tummarna att Lill-Asa far jobb pa IKEA, vore kul att fa henne som jobbarkompis.