september 09, 2011

En fredag i september

Fredag

Den här veckan har nog varit den lugnaste sedan jag började jobbet. Väldigt skönt att inte ha massa jobb som ramlar in hela tiden. Det blev nästan ingenting som hände, men som tur var finns det hur mycket som helst att göra då andra utav mina kollegor har alldeles för mycket. Passar mig utmärkt då jag gör typ samma jobb som förut förutom att nu är inte ansvaret mitt utan jag hjälper bara en stackars kollega. Även om arbetsbördan har lättat trivs jag faktiskt inte särskilt bra på jobbet. Jag vet faktiskt inte riktigt, men jag tror att det har att göra med den seniora samordnaren som jag inte riktigt klickar med. Kanske var det tokigt att jag jobbade inom Kriminalvården innan jag lämnade Sverige för oj vad mycket roliga och fina arbetskollegor man hade där. Man blev kanske lite för bortskämd helt enkelt. I söndags sökte jag faktiskt jobb på den svenska möbeljätten. De ska snart öppna en butik inte långt härifrån. Jag sökte ju jobb där i april/maj men då när de frågade om jag var intresserad av en intervju hade jag redan fått ett jobb. De kanske är långsinta och inte vill ha mig längre… Det tråkiga med en nytt jobb är också att jag garanterat skulle få gå ner i lön, men pengar är ju faktiskt bara en skitsak. Idag var vädret grått, regnigt och mulet. Tänk om man slapp gå till jobbet sådan här morgonar och istället sätta sig i soffan under en filt och titta på en massa filmer. Men det får man inte och det är väl en jävla tur att man har karaktär. Det blev lite regn på min lunchpromenad, men det är ändå skönt att få luft.

photo (33.)

När jag klev av bussen så sprack solen upp liiiiite. Vackert ljus blev det i alla fall.

photo (32.)

Sedan gick jag förbi på Coles och när jag var färdig där höll jag på att bära ihjäl mig. Jag köpte typ ett hundrapack toapapper och de kan vara väldigt otympliga när man ska bära hem det tillsammans med massa juice, Cola och andra tunga produkter. Jag hade inte ens några armar kvar för att få plats att köpa vin. Då förstår ni hur illa det var. Jag fick helt enkelt släpa hem hela skiten och sedan packa upp och iväg igen till den lilla vinbutiken. När jag kom hem första gången sov Pontus i en djup koma. Han är inne på sin andra penicillinkur och det gör honom nog aningens slitnare än vanligt. Kluckandet i örat har inte heller slutat. När jag kom hem andra gången sov han igen, men nu jävlar har jag fått liv i honom. På tal om Poppe fick han en ledig dag igår då det var lärarstrejk. Det tyckte han lärarna gjorde rätt i då han på det sättet fick en heldag med Samantha.

Åsa blir senare idag då hon gick ut och tog en drink med tjejerna på jobbet men hon ringde just och sa att hon var på väg hem och hade druckit en ap-god drink. Jag ville ju inte riskera att det skulle bli tyst under middagen (kommer aldrig hända) så jag bad henne spara på all information tills hon kom hem.

Nu är Åsa hemma och tar över tangentbordet

Karine längst till vänster i bild tog initiativet och frågade några av oss tjejer om det inte var läge att ta en drink eller två efter jobbet.
Vi gick till en tokmysig bar på Clarence Street inte långt från jobbet. Om inte Karine hade visat vägen hade man nog inte hittat stället då det var helt anonymt utifrån. Man fick gå nerför en trappa och där var det fullt av folk men vi lyckades få det sista bordet innan stället totalfylldes.

Grandmas

Jag drack en halloncocktail som var helt fantastisk. Hallon låter ju sött men den här var långt ifrån söt. Den innehöll ginger beer och var därför lite kryddstark blandat med den söta fruktsmaken. Fantastisk!
På bilden saknas Barkha som kom lite senare och vi insåg att vi alla har rötter utanför Australien. Från vänster Frankrike, Sverige, USA och Frankrike och sen Barkha från Indien.
Som ni ser har vi alla jeans. Alla har jeans på fredagar då det är den enda dagen i veckan då det är tillåtet på jobbet.

Nu ska här lagas en väldigt sen fredagsmiddag men vad gör det när man har en helt oplanerad helg framför sig?

Mys på hörrni!

3 kommentarer:

Marie KJ sa...

Sen middag tokfior, klockan är ju just lunch :)
Casuall friday låter klokt. Jag tror dock att det är striktare klädkoder i andra länder. Inte kan IKEA vara sura. Tjejen som är Sverigechef började ju i kassan i Kungens Kurva. Bara att sätta ribban högt så når du målen.
Trevlig helg på er!

Mamma/sväris sa...

Klart att dom vill ha dig, annars får dom ju skylla sig själv.Titta in på FB hos killen du jobbade nära och om han har skrivit om sin nyhet.
Trevlig helg
Kramar

Anna sa...

Godmorgon och trevlig lördag på er! Jag tror inte du ska vänta svar så snabbt från den stora möbeljätten. Eva fick tyvärr vänta länge innan de hörde av sig.

Mysigt med en drink med tjejerna! Alla ser så trevliga ut, så härligt med olika bakgrunder!

Hoppas att Pontus mår bra idag. Låter ju inte roligt att det fortfarande kluckar.

Ha en underbar helg! puss och kram