mars 04, 2009

Nu ÄR hon faktiskt 40!

Lill-Åsa skriver (för den andra Åsa har så himla mycket att göra...)

Söndag

Hyfsat fräscha vaknade vi upp med ett helt hav av champagne som tittade ner på oss från bokhyllan. Nu har Åsa så pass mycket fin skumpa att vi (hon har sagt att jag ska få smaka) måste börja fira för fullt. Min arbetskollega sa också att man inte ska lagra denna utsökta dryck så nu jävlar ska det firas!!! Vi brukar inte ha några problem att hitta tillfällen att fira och jag tror även att vi ska hitta utmärkta tillfällen även nu. Kanske en flaska i Paris, en när vi kommer hem (internationella kvinnodagen), fyra dagar senare har vår kronprinsessa namnsdag och det ska man väl fira? Linda Rosing bör väl snart hitta sin drömprins i det där hemska tv-programmet och när hon väl gör det blir det nog två flaskor…Kanske man kan lagra champagne mer än en vecka trots allt.

IMG_4327

Vi hade tagit i när vi köpte dryck inför festen. Nu skulle vi kunna ha en fest till. Men nej förresten, chipsen tog ju slut.

IMG_4328

Måndag den 2 mars, Åsas riktiga födelsedag

Jag hade redan gått till jobbet när Åsa vaknade och Pontus hade sovmorgon så vi hade bestämt oss för att fira Åsa på kvällen. Därför gratulerade dessa tre (men jag ser bara två på bilden) rådjur Åsa på morgonkvisten.

IMG_4333

Till middag blev det helstekt rådjurssadel. Närå, inte skulle vi äta upp Bambi heller. Pontus ringde mig på jobbet och frågade om vi skulle dricka rött eller vitt vin till middagen. Jag undrarde en aningens varför han ville veta det, men det ville han inte tala om. Tanken slog mig att han kanske höll på att duka bordet. När Åsa, som kom hem först, kikade in i köket möttes hon av den här dukningen.

IMG_4334

Pontus hade på helt eget initiativ googlat på hur man gör servettvikningar och sedan dukat så här fint! Dessutom hade han tömt diskmaskinen. Han vet hur man ska glädja sin mamma han. Bonusmamma också för den delen. Åsa blev så rörd att tårarna sprutade som på lilleskutt.

IMG_4335

Sedan var det dags för presentöppning. Av Pontus fick hon en fin ansiktskräm, av Holmströmarna i Australien fick hon ett "My fitness coach" till Wii och favoritgodiset Minties från Australien och en bok som verkade jättebra. Av mig fick hon ett armband från Thomas Sabo och en guidebok över Amsterdam.

IMG_4336

Det blev inga 40 ljus på tårtan, utan det blev ett Hurra istället. Det blev förresten ingen tårta heller utan en cheesecake.

IMG_4339

Massor av blommor fick hon också av alla snälla och underbara människor.

IMG_4341

Tisdag

Idag skulle det vara min lediga dag, men eftersom det fattas folk jobbade jag ändå och istället blir jag ledig torsdag och fredag (när vi ska till Paris), utan att jag behöver ta ut semester. Inte helt fel. Idag efter skolan åkte Pontus in till Åsas jobb och mötte upp henne för att sedan inhandla en ny mobil till Poppe. Han kom hem mycket nöjd med en Sony Ericsson W595.

Egentligen skulle Åsa ha skrivit den här bloggen, men hon var tvungen att hjälpa Pontus med läxorna och träna med nya fitness coachen och en massa andra saker så det fick bli jag istället. Just nu ligger hon och skriker på vardagsrumsgolvet. Det verkar jättejobbigt att träna.

Nu blir det troligtvis inget bloggande förrän vi är i Paris. Vi åker sjukt tidigt på torsdagmorgonen och vi har även inhandlat en dongel så förhoppningsvis kommer vi kunna uppdatera er med jämna mellanrum. Au revoir!

6 kommentarer:

Marie KJ sa...

OM ni får svårt att dricka upp skumpan kan jag offra mig och anmäler mig härmed frivilligt som suppleang ;o)
Nyfiken som jag är av naturen undrar jag om Lasse skickade blommor?

Kramkram

Anonym sa...

Kan medd. att det var inte bara Åsa som grät av Poppes dukning, gud vad gulligt! Måste visa Adam (och Johan med för den delen) vad Poppe gjorde, jättegulligt!

Skumpa är inte min starka sida, men såg ju att det fanns annat att dricka också så det skulle vara kul att vara lite närmare så kunde jag hjälpa till med att tömma det förrådet.

Ha det nu så bra på eran semester och sköt om er.
Kram Eva

Anonym sa...

Hej på er!!

Måste säga att Poppes gest var bättre än alla presenter! Så ska man behandla en kvinna!!
Supergulligt!

Jag läste ditt mail och blev så glad att spelet var bra. Ska genast köpa ett likadant. Micke och jag tog först ett annat spel som fanns på hyllan. Det spelet är det kända Biggest loser tränaren i USA men det spelet fanns bara på hyllan för att göra reklam om det. Kommer ut april tror vi.
Ska bli jättekul med lite ny träning och verkar ju kanon om man kan få kämpa lite hårdare!

Marie gjorde ju mig toknyfiken nu. Skickade Lasse blommor?
Ska bli så härligt att få följa er i Paris!!!!! Var rädda om er så hörs vi via mobil och blog.

Trevlig resa.
STOR STOR PUSS OCH KRAM

Pingvinfamiljen sa...

Hej Marie och Anna,

Inga blommor från Lasse. Inte så förvånande. Tänkte faktiskt inte ens på det. Men däremot fick jag andra blommor....från....pappa! Trodde att jag skulle ramla ihop på hallgolvet när jag läste kortet! Jag misstänker att Petra har haft ett finger med i
spelet :-)

Kram

Anonym sa...

Jag ska bara säga tre saker.

1. Hälsa Poppe att det var fint de han gjorde men att han inte får bli mallig för det (det finns viss risk ;)!)
2. Ni kan även säga att det var en fin mobil han skaffat men elakt att han köpte just den för den tänkte jag köpa (pappa råka tvätta mig XD.)
3. Ni får ha en jättebra och trevlig resa :).

// Amanda

Anonym sa...

Jag ställer oxå upp och hjälper till med både vin och skumpa och så ska ni ha en trevlig resa.
Kram mamma Karim