mars 20, 2009

Lill-Åsa går på begravning

Torsdag

Idag var det då dags för Harrys begravning. Naturligtvis glömde jag kameran, så nu fick jag rita begravningscermonin istället. Det tar myyyycket längre tid en att knäppa ett kort. Begravningen var vid Lilla Dalens kapell och vi var betydligt många fler sörjandes än vad jag ritat på bilden, men det tar sådan hiskelig tid och jag har tändstickor som håller ögonen öppna nu. Min mormor satt inte heller för sig själv utan hade alla sina barn runt omkring sig.

Begravningen

Det var en ljus och fin begravning och prästen var bra. Många ledsna människor var där, men det ska det ju vara på en begravning. Harry var lite grann av en skämtnisse, så om han hade fått som han ville så hade det säkert varit pruttkuddar på stolarna och blommor som skulle ha sprutat vatten. Någon skulle ha stått innanför dörren och tjuvtagit näsan också :) Efter själva ceremonin åkte vidare till en församlingsgård bredvid Botkyrka kyrka. Mamma och jag tyckte att vi gott och väl kunde parkera på personalparkeringen då jag sommarjobbade där för några år sedan. Vi tänkte till och insåg att det var 21 år sedan!!! Jösses vad jag är gammal. Det är jag och dinosaurierna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på Er ...
Fint avslut han fick denna sprallgök som jag förstod att han var, men tänk !
Vilket långt liv han fick, Härligt !

KRAM allihopa !
TREVLIG HELG !
Lollo

Anonym sa...

Hej,
känns som om det var lättare att titta på en tecknad bild faktiskt.
Måste kännas skönt att det blev en fin begravning.

Trevlig helg på er och stor kram Anna

Anonym sa...

Tack så jättemycket för hjälpen Åsa. Vad vore jag utan mina fina tjejer. Platt ingenting!
puss och kram
mamma