juli 30, 2008

Filmer från första dagarna på Skiathos

Här kommer några små filmsnuttar från våra första dagar.

Här är vi på väg ner mot stranden Nostos och ljudet från cikadorna är överväldigande.




Dessa svalor satt i taket på toaletthuset som hörde till den taverna vi ätit lunch på.




Lill-Åsa unnade sig en massage på Koukounaries och killen som masserade kunde knappt ett ord engelska men verkade väldigt snäll och mån om att hon skulle må bra under massagen.
Man ser även Pontus ute i vattnet som dyker ner med simfötterna rätt långt ut.




Vi sitter på en taverna lite ovanför hamnen och äter middag. Vi vill varna känsliga tittare för obscena gester från Pontus...




En kvällsdrink efter middagen på gågatan och Pontus har just köpt ett nytt halsband. Först köpte han ett med en dödskalle på men den gick sönder typ 10 minuter efter köpet så då gick Pontus tillbaka och förde en tuff förhandling med försäljaren. Han kom tillbaka till oss med ett nytt mycket finare. Heja Pontus!

Fler filmer kommer senare under veckan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Åh jag älskar cikadorna! Kom så väl ihåg när vi var till Blue mountains när Eric var tre år och han fick spel. Vi fick sätta på honom hörlurar med sagor i så han slapp höra dem. Det blev för skrikigt helt enkelt.

Åh massagen ser helt sjukt skön ut. Att bada i havet ser inte heller helt fel ut!
Apropå massage så har jag ännu en massagebänk på gång på ebay, håll tummarna att jag får den!!

Heja Pontus.(inte fingret då;-) )
Vilka undebara bakgrundsljud det var på filmen!!

Nej, nu ska jag rusa vidare. Är bara inne och vänder och tog en pingvinpaus vid datorn.

Jo jag måste ju få skvallra...
Ulla säljer sin bostad o flyttar till Umeå. Coolt va!!
Ove flyttar in till Eva och Ulla tar över hans hus så länge. Hon ska visst köpa en bostad såsmåningom men i början bor hon i hans gamla hus.

Puss och kram

Pingvinfamiljen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pingvinfamiljen sa...

Hej syster,

Då håller vi tummarna för att du får massagebänken! Ska du massera vänner och familjen eller ska du även ta upp att massera professionellt?

Vilka roliga nyheter om Ulla och Ove! Då måste ju Ove och Eva har umgåtts ganska länge. Helt rätt tycker jag.

En pingvinpaus. Underbart uttryck!

Kram min allra gulligaste syster

Anonym sa...

Hej gumman,
tack. Än så länge leder jag i budandet.
Ska försöka starta upp lite långsamt och se vart det leder till. Än så länge går det inte att ta ett jobb som fungerar med barn, semester och barnens skollov. Skulle jag kunna börja så här lite långsamt så vore det idealiskt. Vi får se vart det leder...

Visst var det kul för Ove och Ulla. Härligt tycker jag när någon tar ett steg och ändrar lite i sitt rätt inrutade liv. Blev så himla glad!! Ska jag dessutom göra en Umeå sväng och hälsa på morfar och mormor så känns det skönt att kunna bo hos Ulla. Perfekt att ha dem i samma stad.

Nej, jag hinner inte sitta här. Ska kolla era filmer när jag får tid.
Nu ska jag hämta barnen.

Stor puss o kram