juli 19, 2008

Catwalk

Idag skojade vi till det lite och tog en helt ny promenad. Vi gick till Solberga där det visade sig krylla av sällskapssjuka katter. Här kommer katt nummer 1 springande mot Lill-Åsa.

DSC00083

Två andra katter ville ha lite gos av Tok-Åsa. Katten till var vänster var aptjock och jättesöt.

DSC00087

Närbild på katt nummer 1.

DSC00085

Det här är katt nummer 4. Den var lite mer avtåndstagande och cool.

DSC00089

Himlen öppnade sig och vi tog skydd under ett stort träd. E4-baren ligger inte längre vid Västbergarondellen vid E4an utan ligger nu en gata upp mot Solberga.

DSC00092

Regnet det bara öser ner...

DSC00093

Efter Solberga gick vi under E4an och gick upp på Västbergaskolans skolgård. Om en dryg månad börjar Pontus sjuan här. Han längtar.

DSC00094

Igår satt vi och surfade runt lite och hittade en ny (för oss i alla fall) artist som vi gärna rekommenderar. Hon heter Missy Higgins och är från Melbourne och på frågor om sin läggning har hon svarat "Not-so-straight". Är hon mycket känd i Australien frågar vi våra läsare Down Under? Här kommer ett smakprov. Efter en titt på denna video så inser vi att vi är ganska nöjda med våra jobbval :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er! Har kommit hem efter ett besök på en campingaffär med fam. Holmström och Staggis. Sedan åkte vi till en park och käkade lunch allesammans, jättemysigt! Vi köpte inget tält där, men sedan så ringde Anna ifrån K-mart och där hade dom 25% på alla tält och gullig som hon är så köpte hon ett till också (hon hade redan bestämtsig för ett till dom). Hon är BÄST!

Japp Higgins eller hur hon nu stavar sitt namn är jättepopulär här och jättebra, tycker jag. En kompis till mig har varit på en konsert med henne och den var tydligen helt suveränt bra!

I morgon skall vi få rå om varandra lite jag och Anna då jag och Adam skall hem till dom. Tilda skall få över en kompis och det är ju inte mer än rättvist att Anna och Eric får en också, det skall bli så mysigt att få surra lite med varandra.

Nehej, nu skall jag ner och fixa lite middag.

Ha det så skönt, hoppas solen skiner över er idag.

Kram Eva

Anonym sa...

Hej !
Miss Higgins ar tok poppis har som Eva berattar, vunnit mycket priser likt Rockbjornen osv
Toppar listor & sa, men till Sveriges forsvar spelas ju ABBA om mojligt an mer nu efter filmem mamma mia "alla"pratar om filmen & sett den bade tva & tre ganger.

Kram & tack for promenaden !
sp kul narjag kanner igen mig pa mina barnabens gator !

Kram & ha en fin vecka / Lollo

Anonym sa...

Nu fattar jag varför ni undrade var alla katter var. Inte lätt när man läser i fel ordning.

Vad kul att få se skolan. Jag har bara kört förbi där när vi hade dille på ett thaiställe där tror jag.

Jag ska kolla in smakprovet, spännande!
Sen måste jag sätta fart med tvätten. Vi har faktiskt inga kläder kvar alls i garderoberna som man kan använda bland folk.
Så jag återvänder till bloggen när jag ensam imorgon igen. Micke drar ju till NZ och lämnar mig själv ett par dagar.
Puss och kram och var rädda om er

Ps ser här att Lollo och Eva helt klart är mera bevandrad än mig på namn på artister, får skämmas lite;-)