april 19, 2008

SiL

(SiL=) Söndag i Lübeck

Solen sken igen när vi vaknade!!! Efter frukost och utcheckning begav vi oss ut i solvädret. Det låg en mysig park i närheten av hotellet som vi tog en sväng i. Det är samma park som de har skrattandes dyra hundar i. Vi såg dock inga sådana. Synd, det hade verkligen varit roligt.

P1010061

En fin skylt....

P1010065

Det var jättemånga drakbåtar...

P1010064

Sedan var det dax för lunch. Vi valde Böfhus och blev inte besvikna.

P1010066

Efter lunchen hade den blå fina himlen bytts mot en grå. Här ser ni vår taxi komma schwissandes...

P1010072

Hejdå Lübeck!

P1010069

Precis när vi hade satt oss i taxin började det spöregna. Vad gör väl det när man ändå ska hem? Flygningen hem tog 55 minuter. Mycket smidigt! Jag kan varmt rekommendera Lübeck till er alla som inte varit i Tyskland men gärna skulle vilja prova. Tyskland på ett smidigt sätt! Typ en timmes flygning och för priset 150 kr t o r! Goda revbensspjäll har de också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Solbrillor och vackert vårväder, mycket bättre än så blir det väl inte. (jo kanske med skrattande hundar såklart)

Vad kul att Lubeck blev bra trots att det inte var det som jag röstade på.
Coolt att komma så långt för så lite pengar ändå.

Kram Anna

Anonym sa...

Hade jag bott i Sverige så hade jag absolut åkt dig, jag ääälskar nämligen revbenspjäll.

Anonym sa...

Ja, man kunde till och med sitta ute och äta, himla mysigt! Jag läste just i tidningen att det skulle bli en rekordvarm sommar (hur nu de kan veta det), men det tycker jag låter VÄLDIGT trevligt. Sol och revbensspjäll, det är livet det :)

Kram Lill-Åsa