april 18, 2008

Kineser på förmiddagen och snusk på kvällen

Lördag med Safemind i New York

Vi samlades och åt frukost på en diner precis vid hotellet. En del i gänget var lite matta i lacken. Jag kände mig faktiskt helt ok och var väldigt glad att jag hade övergått till att dricka vatten runt 01.00 kvällen innan. Det gjorde inte alla andra... Jerker åt frukost med solglasögonen på sig :-)

IMG_0046

Anders och jag kände oss nöjda med gårdagens shopping och beslutade oss istället för att gå runt i Chinatown och Soho istället. Det visade sig bli en otroligt mysig förmiddag. Det var fiskmarknad i Chinatown och Anders och jag var lite fascinerade.

IMG_0047

Grodor är gott! Det framgår inte av bilden riktigt, men de här är ena stora baddare.

IMG_0048

När vi tröttnat på gatuförsäljare och kineser som ville sälja allt ifrån fotmassage till "Rolex", gick vi norrut och västerut mot Soho. Soho är lite kostnärligt och fyllt av ateljéer och coola boutiqer.

En liten installation på vägen.

IMG_0051

Efter många, långa, djupa och ytliga samtal sammanstrålade vi med de andra vid Apple Store precis vid kanten av Central Park.

IMG_0052

Vi samlades för att äta en gemensam lunch och målet var att hitta ett lite sunkigt ställe med flottig mat. Det lyckades vi bra med. Pizza slize och Coke. Gjorde nog under för en del med bakus smällus.

IMG_0054

Efter lite mer strosande på stan begav vi oss tillbaka till hotellet för lite uppfräschning innan middagen. Vi åkte taxi upp till en restaurang som är kända för great steaks. Jösses så gott det var! Dregglar lite när jag tänker på min köttbit.

Bild 190

Till det dracks det gott rött och snackades en hel massor kring det runda bordet.

IMG_0055

Mysigt ställe, eller hur? Vilka middagar vi har ätit under den här resan. Först mexikanskt, sen asiatiskt och sist amerikanskt. Otroligt välplanerat och bra ordnat.

IMG_0058

Nu var det dags för musikal! Den vi skulle se vann en massa Tony förra året, bland annat för bästa musikal. Spring Awakening utspelar sig i en liten tysk stad på 1890-talet. Låter ju rätt trist eller hur, men icke sa Nicke.

IMG_0064

Jag är lite nöjd över att jag hann ta ett foto innan jag blev upptäckt... Det man tar med sig från denna musikal är musikupplevelsen, onani- och samlagsscener (japp, ni läste rätt och det har väl inte landat helt smärtfritt i det till viss del pryda USA) och humorn som gjorde att man skrattade gott många gånger under kvällen.

IMG_0065

Några gick sen vidare för en drink på stan men de flesta av oss såg sängen som en hägring och tog en taxi hem till hotellet. Fick lite egentid med TV vilket jag kände att jag behövde innan jag somnade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, nu är det sista inlägget. Trist. Lite lyxig att sitta och läsa ala packat och klart så här på söndagseftermiddagen.

så det blev inte frulle i klädkammaren denna morgon?
Chinatown kanske inte hade passat om man var bakis? Grodor och fisklukt kanske inte är den bästa starten om man känner sig lite risig.


Jag måste säga att jag föredrar fisk och grodbilder än alla goda matbeskrivningar. Åh det känns att jag äter sunt just nu när jag dregglar över pizza och köttbitar. Mums!

Oj hann ni med musikal oxå. Gud så roligt, det skulle jag verkligen vilja göra.
Onani och samlagsscener, förstår att du inte fick filma/fota?

Tack för NY, antar att det blir flera gånger dit?

Kramis Annapanna!

Anonym sa...

Nej denna morgon kände vi för något annat än söta muffins och feta croissanter så det fick bli en rostad bagle med cream cheese på dinern bredvid.

Att gå på musikal kan jag verkligen rekommendera. Kostar ju vanligtvis och att vi fick gå gratis höjde faktiskt upplevelsen.

Självklart blir det NY fler gånger och vi har faktiskt pratat om att göra detta till en tradition om vi fortsätter att visa fina siffor som företag. Det finns så mycket att se och göra i denna stad och vi har inte ens hunnit skrapa på ytan.

Puss