april 17, 2008

Kundbesök och barhopping

Fredag med Safemind i NY.

Vaknade efter en natt då man hela tiden är medveten om att man sover i en storstad. Det är faktiskt väldigt coolt att vakna av det klassiska ljudet av en amerikansk polissiren.

Det skulle ingå frukost och jag letade rätt länge innan jag insåg att frukosten serverades i ett rum som var ungefär som vår klädkammare stort. Där fanns några croissanter och muffins samt en kaffemaskin som gjorde kaffe som såg ut som té. Ja ja, det funkade ju ändå rätt bra eftersom hungern vid det laget var total.

Jag mötte sen upp Cissi och Joax, då vi bestämt att vi skulle gå norrut på Manhattan för att insupa stan och kanske shoppa lite. Utrustad med den nyinköpta och nyladdade kameran och bekväma skor, bar det av.

IMG_0005

Det sög i koffeintarmen och då vi såg ett Starbucks kändes det väldigt lockande att slå oss ner en stund.

IMG_0007

En liten filmsnutt.

Rätt cool adress, eller hur?

IMG_0013

Cissi och jag hittade till vår stora glädje (Joax var konstigt nog inte lika exalterad) en skönhetssalong som sålde Dermalogica-produkter. Halva priset mot i Sverige och vilka underbara produkter de har. Karin, du skulle ha varit med!

IMG_0014

Vi fortsatte uppåt på Manhattan och bara njöt av att vara där. Min favoritbyggnad i New York är Chrysler Building. Så vackert glittrande när solen lyser på den.

IMG_0016

Sen skildes vi åt för jag skulle på kundbesök. Ja, faktiskt. Jag ansvarar för en kund, Sapient, som har huvudkontor i New York och vi hade fixat ett möte med rekryteringsansvarig.

IMG_0023

Min kollega Daniel och jag sammanstrålade i receptionen där det var en väldig säkerhetskontroll innan vi kunde ta hissen upp till 24:e våningen. Det här är utsikten från vårt konferensrum. Inte illa pinkat. Det runda man ser längst ner i bild är Madison Square Garden.

IMG_0026

Efter mötet blev det stressigt igen. Hem och slänga sig i duschen och ut igen med blött hår. Vi träffades i receptionen och tog taxibilar till en väldigt häftig asiatisk restaurang som heter Buddakan.

Bild 072a

Otroligt högt i tak och pampig inredning.

IMG_0030

Daniel och Jonas fick ansvaret att beställa in mat som vi alla delade på.

Bild 073

Alla var väldigt nöjda med deras val.

IMG_0032

Efter maten när vi satt i bardelen var det liksom läge att beställa in en Magnum-flaska Gula änkan för att.. japp... Delphine, den förlorade fransyskan satt i taxin på väg till oss!

IMG_0039

Efter denna ljuvliga middag var det dags för barrunda. Och vilken runda det blev. Jag tror att vi hann med tio olika ställen. Mitt i detta barhoppande började det tokregna och åska. Ganska coolt när det blixtrar så att alla hus i hela Greenwich lystes upp.

IMG_0041

Det skrattades och flamsades en del och Delphine i mitten var väldigt nöjd att vara framme.

Bild 105

Som sagt, det flamsades en del...

Bild 115

Trötta men nöjda tog vi taxi hem. Joax och jag delade på en och han somnade så fort vi satte oss i bilen så att jag nästan fick moderskänslor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så kul med fortsättningen.
Tyckte det var rätt jobbigt med den strandade arbetskamraten så jag kastade mig ner för att se att hon var till rätta.

Starbucks (eller Starfucks som Malin säger )gör sämst kaffe här nästan, iallfall vårat här i Bondi junction. Gillar dock att de tar namn på en och ropar Anna när kaffet är klart.

Åh blir det mera filmsnuttar? Ser verkligen fram emot massor av sådana från er vardag. Oj det vore toppen. No pressure;-)

Häftig bild uppifrån 24:e våningen. Nästan värt att behöva jobba för att få se vyn. Mycket coolt.

Alla verkar titta upp i taket på bilden, ser lite kul ut.
Vilken toppenkväll ni verkar ha haft! Häftig att få se så många olika miljöer på en kväll.
Härligt!
Kram syster

Anonym sa...

Jo det var väldigt kul att hon kom till slut. Hon var nära att ge upp ett tag där, men bestämde sig ändå för att komma efter.

Jo det kan nog hända att det blir en filmsnutt till. Lovar dessutom att filma på hemmafronten också. Riktigt bra kvalitet tycker jag, vilket känns kul eftersom det var längesen vi kunde filma pga av vår trasiga filmkamera.

Ja det var faktiskt roligt att gå på kundbesök där. Helt klart ett minne för livet.

Fortsättning följer ikväll...

Anonym sa...

Ja jättebra kvalisort! Kul med film tycker jag!!

Ja jag nästan grät när jag läste att hon inte kunde komma med. Undrar hur hon måste ha känt sig.

Kul att det blev bra till slut!

Kram Anna