januari 23, 2008

Crazy Åsa's work place

Tok-Åsa skriver

Jag är oftast först in på kontoret på morgnarna och så även imorse. Jag passade då på att ta lite foton innan någon dök upp.
När man kommer in genom ytterdörren möts man av denna syn. Kontoret är en gammal lägenhet som är ombyggd till kontor och det är väldigt charmigt med gamla dörrar och lite sneda väggar.

Mitt skrivbord ligger längst bort från ytterdörren och jag sitter närmast vår VD. Ganska bra plats eftersom man hör alla hans samtal och har rätt bra koll på vad som händer på företaget.

Under förra året sporrade man personalen med att om de ekonomiska målen uppnåddes skulle hela företaget åka iväg på en resa tillsammans. Målen nåddes och förra veckan var det så dags att bestämma vart vi ska åka. Snacka om räkmacka för mig. Kul att de gjorde ett bra jobb förra året så att jag får åka på gratisresa... Vi fick komma med våra förslag på resmål och sen var det röstning i demokratisk anda. På första plats kom New York, andra Boston och trea kom Alperna. Nu ska vi bestämma tidpunkt men det lutar åt april och då åka iväg på en onsdagkväll och komma hem på söndag. Nice!

6 kommentarer:

Eric sa...

Vilken brasa, fungerar den? Efter att knappt ha sett ett parkettgolv på 1.5 år så måste jag säga att det ser vackert ut!

Vad roligt med NY, du som älskar NY. Antar att det var ditt förstahandsval! Tycker det är så tokigt att man så ofta ska åka iväg till alperna på jobbresor, det är ju många som inte åker. Visst kan man köra spa varianten men man känner ju sig ändå som en outsider som inte kan/vill åka skidor.
Storstad passar alla bättre.

Tack igår för din omtanke när du ringde, blev så full i skratt men det värmde verkligen. Tänk om vi inte hade hemsida/blogen. Vad snabbt man skulle glida ifrån varandra.

Här är det harmoni, barnen har två kompisar över och det är skillnad på barn och barn. Vissa av Erics kompisar skulle jag aldrig vilja bjuda hem men Fletcher är en mysig kille.
Hans lillasyster är mera intensiv, hon snackar så man bara behöver nicka då och då men Tilda avgudar henne.

Stor puss och kram

Anonym sa...

Ja vi tror att brasan fungerar faktiskt fast vi använder den inte.

Ja NY känns fantastiskt roligt men jag är fortfarande lite rädd för att någon ska komma fram till att en resa till Alperna skulle bli billigare. Hur många gånger har jag varit på skidorter med jobbet? Otaliga gånger och man måste alltid förklara sig varför man inte åker slalom.

Det är verkligen sant det där med hur att vi har så bra kontakt tack vare våra hemsidor. Känns ju som att man har full koll på vad ni gör och hur ni mår.

Hur mår ni med era krämpor förresten? Bättre?

Stor kram tillbaka och ha en skön kväll

Eric sa...

Nja min medicin fungerar inte så det blir nog ett dr besök till innan helgen, det är faktiskt lite synd om mig tycker jag.

Tilda hävdar att hon mår bättre och förkylningarna är ett minne blott om man räknar bort hostan.

Nu precis mitt i så ringde min dr och berättade att jag har fel medicin så nu ska jag springa iväg o handla ny. Älskar hälsovården här!!

Ja vad vore livet utan hemsidan? Nej men skämt å sido så tror jag faktiskt att jag skulle sakna era mera utan. Jag älskar att se er gå in på hemsidan, se att ni kommenterat och då hör jag oftast era röster när jag läser era kommentarer. Fånigt men sant!
Sen med risk för att låta som mormor så tycker jag inte det känns så länge förrens ni kommer till oss, jag vet att det är 11 månader men det känns inte så länge faktiskt.

Nej, nu ska jag jogga iväg och hämta medicin. På samma gata som nagelstället låg.
Puss

Anonym sa...

Ja det var värst vilken bra sjukvård. Då håller vi tummarna för att den här medicinen fungerar bättre.

Ja, det är inte ens 11 månader för vi tänkte åka redan den 13 december om det finns lämpliga flyg! Vi väntar nu spänt på att Jampo ska återkomma med vilka flyg som finns och vad det kostar.

Puss och krya på dig

Eric sa...

Hemma igen med nya medicinen i magen:-)
Coolt!! Då kan ni vara i Sydney med oss fram till jul och sedan dra när skolan slutat upp mot Queensland. Lill-Åsa som pratade om riktig vardag förut....då kan ni hänga med och hämta i skolan en dag. Eric skulle ju dö av lycka då!
Tänk att ha en stor kusin som hämtar...
Oj jag blir alldeles pirrig bara vid tanken.
Älskar dig!

Anonym sa...

Jag blir också alldeles pirrig vid tanken. Mmmmmmmm
Älskar dig också