januari 09, 2008

Och på jobbet går det bra...

Tok-Åsa skriver


Jag har nu jobbat mina två första dagar på Safemind och allt känns verkligen toppen! Jag har blivit oerhört bra mottagen och känner mig mycket välkommen. De här två första dagarna har mest bestått av introduktion och möten och tiden går väldigt fort.

Jag har fått en väldigt liten bärbar dator som får plats i min handväska (!) och en SonyEricsson P1i som konstant synkar mail, kalender och kontakter.

Idag var vädret väldigt grått och trist och det regnade när jag skulle gå till jobbet. Mitt paraply är spårlöst försvunnet och jag hatar att bli blöt. Dessutom är det så mörkt och tråkigt både när man går till jobbet och när man kommer hem. Vi har därför kollat upp lite om det här med solens upp- och nergång. Så här ser det ut.

1 januari
Solen upp 8:43
Solen ner 14:58


Idag
Solen upp 8:38
Solen ner 15:09


15 januari
Solen upp 8:30
Solen ner 15:23

Så man får ju trösta sig med att det går åt rätt håll och att det går ganska fort.

Pontus har börjat skolan idag efter jullovet och han kände sig tack och lov piggare. Han var extra laddad idag eftersom han med start idag under hela vårterminen är ansvarig för att hämta SL-kortet i lärarkorridoren som sen alla elever åker på när de ska läsa B-språk i Fruängens skola. Idag var det alltså första gången och sen ska han göra detta två gånger i veckan fram till sommarlovet. Han var lite stolt över ansvaret verkade det som.

Nu har Pontus bara en termin kvar på mellanstadiet och sen är det högstadiet som gäller. Troligen börjar han på Västbergaskolan. Skolan drivs som ett aktiebolag och har ett väldigt gott rykte. Vi ställde Pontus i kö när han var 7 år och han står nu på köplats 12 så sannolikheten är stor att han kommer in. I så fall blir han inom kort kallad till intervju och färdighetstester.
Håll tummarna!

2 kommentarer:

Eric sa...

åh så kul att det känns bra!!!!!!!!

sen dregglar ju jag efter dina fina leksaker du fått! Har redan kollat in telefonen och den liknar en nyare variant av Mickes telefon p900 om jag inte är ute och cyklar!!
Trist för dig för du gillar ju inte teknik;-)

Kul att Poppe är igång igen. Det lät hysteriskt att ha stått i kö så länge och ändå inte vara garanterad plats men jag antar att det beror på att skolan verkligen är bra och då är det ju bra.
Vi håller tummarna för det.

Nej, nu måste jag fortsätta med middagen.
Kram på er

Anonym sa...

Vill bara säga Lycka Till på nya jobbet. Kram från sväris