januari 04, 2008

Jeeesssus vad kallt!

Tok-Åsa skriver
Idag hade jag och Madde bestämt lunchträff. Vi tänkte passa på att hinna träffas innan jag börjar jobba och hon går tillbaka till jobbet efter sin mammaledighet. Jag sa hej då till sjuklingen och begav mig mot Näsby Park vid 12-tiden.

Jag blev mottagen av två glada leenden. Samuel verkar bara ha den här minen. Gladare unge får man leta efter.

Jag blev bjuden på mumsig spagetti och köttfärssås och Samuel som fått mat innan jag kom, fick hålla tillgodo med kiwi och rivet äpple.

Vi beslutade oss för att vara lite hurtiga och ta en promenad och samtidigt få Samuel att somna.

Herre min skapare så kallt. Vi gick ner mot vattnet och med den vinden som var, höll vi allvarligt på att frysa ihjäl. Vi är båda två rätt duktiga på att prata i vanliga fall, men till och med vi fick kämpa på lite för att hålla dialogen igång när vinden ven ända in i benmärgen.

Det var desto skönare att komma in i värmen igen och till en varm kopp kaffe. Som vanligt när vi träffas går tiden väldigt fort och klockan hade redan hunnit bli 15.30 och det var väl dags för mig att tänka på refrängen.

Jag stannade i Mörby Centrum för att handla mat och gå på Systembolaget. Lite kul att uppleva min barndoms köpcentrum.

När jag kom hem verkade det inte som att Pontus hade saknat mig direkt. Han hade klätt sig (!). "Det känns lite trist att gå omkring i morgonrock hela dagarna" och ätit lite lunch och kollat film. Han mår ungefär som tidigare och hostar på men är på skapligt humör i alla fall.

Nu ska jag fixa mat tills Lill-Åsa kommer hem från jobbet. Hon slutar inte förrän 18.00 så det blir en lite senare middag än vanligt.

Inga kommentarer: