november 02, 2007

Trött dator får en ansiktslyftning

Stor-Åsa eller Tok-Åsa eller Stor-Löken (pick one) skriver idag.
Idag jobbade vi halvdag så jag passade på att jobba hemma på förmiddagen. Sov till 8.15. Mmmm lyxigt. Hamnade direkt framför datorn i vanlig ordning och jobbade i morgonrock tills magen började kurra på allvar runt 10.00.
Tog sen tag i städningen (det måste ju räknas som att jobba hemma...) för att sen hoppa i duschen.

Har sen ägnat en stor del av dagen åt att pyssla om vår stationära dator. Den har varit lite gnällig den sista tiden så nu gjorde jag en helrenovering enligt Nanoks (Ann Söderlunds sambo) tips. Om ni är intresserade finns de här.

Åkte sen iväg till Liljeholmen en snabbis för att köpa lite vin inför kvällen.

Fotona är tagna med min mobil. Av någon anledning känns det mer ok att fota bland folk mitt på ljusan dan med en mobil än med en riktig kamera.

När jag skulle parkera insåg jag att de bygger här IGEN. Den stora fina parkeringsplatsen är på nytt som bortblåst till förmån för ett stort hål.



Fortsatte eftermiddagen växelvis framför vår bärbara och stationära dator. Tekniktönt, nej inte farligt...

Ikväll blir det en klassisk fredag med räkor och vitt vin och helgen är ett oskrivet blad. Underbart skönt.

På måndag skulle jag uppskatta om ni kunde hålla en liten tumme för mig. Jag ska på intervju för tjänst som konsultchef här klockan 13.00. Vill ha det här jobbet så mycket så jag nästan är lite nervös redan nu. Hua.

Inga kommentarer: