november 12, 2007

MÅNDAG

(Lill-Åsa) Ja, nu är det verkligen tokmycket november i Sverige. I Sverige är det dessutom måndag ;) Tokmycket måndag till och med påstod Åsa när hon ringde hem från ett snöblandat-regn-Stockholm. Den blå linjen hade tydligen slutat fungera, så hon stod blöt och jävlig ute och väntade på ersättningsbussar. På Åsen snöade det imorse när jag tvärt vände i dörren. Hade ingen som helst lust att gå min timmespromenad i detta skitväder.

För att pigga upp sig lite i novembermörkret tänkte jag att jag nu ska börja med en bild från en resa vid varje bloggtillfälle. Alla är helt slumpmässigt valda. Dagens resa blir.... New York i mars 2004. Vädret var väl lite sådär med både snö, sol och regn, men New York är aldrig fel. Åsa och jag firade under denna resa bomullsbröllop och nu i mars blir det Träbröllop (5 år), undrar vart vi ska åka då....

Idag kommer min pappa ner till Stockholm/Södertälje. Han ska bo hos min storasyster Marie i Södertälje för det blir aningens trångt i vår lilla 2:a. Imorgon ska han komma hit på middag och då ska jag försöka att komma ihåg att ta foton. Pappa brukar lida av extrem lappsjuka (han bor i Sälen), och han är alltid lika rolig när han säger att han ska stanna i en vecka. Jag bokade in morgondagen för då borde han vara kvar iallafall.

Idag har jag bestämt mig för att inte gå utanför porten. Det får man göra sådana här dagar. Det enda som står på min agenda idag är läsa bok, kolla på ”Hem till gården” och ha tvättstugan. Kanske att jag också slinker ner i badkaret.

14.08.
Jag har just läst klart boken ”Lasermannen”. Fy farao vilken sjuk man. Måtte han aldrig släppas ut. Man fick även en liten historialektion på hur det såg ut i Sverige i början av 90-talet. Jag bodde utomlands under den här perioden och jag är rätt glad för det. Ny demokrati satt i riksdagen, behöver jag säga mer...

Nu funderar jag på att baka något, men eftersom jag inte vill gå ut så hänger det på att vi har ingredienser hemma. Måste kolla...

Tänka sig! Vi hade allt hemma till en mjuk pepparkaka, och då menar jag inte att jag slängde ihop ICA mjukapepparkaka-mix, utan riktiga ingredienser. Här kommer receptet

När jag stog och slickade på visparna kom jag på att jag ju visst bantar. Hmmm. Är inte det lite tråkigt...

Nu kom just Pontus hem och snart ska han iväg igen till inomhusgolfen. Som tur var hinner han plugga lite matte inför provet imorgon.

Inga kommentarer: