november 10, 2007

Home sweet home

Stor-Åsa vid tangentbordet.

Igår var jag på andra intervjun för tjänsten som konsultchef på Qbranch. Intervjun genomfördes denna gång av VD som verkade otroligt bra och kunnig. Vi hade en trevlig (och för mig pressande) timme innan vi avrundade och han berättade att han vill gå vidare med mig och att jag är välkommen tillbaka på en tredje intervju. Jag ska träffa vice VD i början på nästa vecka.

Om ni orkar hålla tummarna (en tredje gång) för att det här ska stå på mitt nästa visitkort, vore jag oändligt tacksam :-)


Igår ringde Pontus mig under en av hans raster för att berätta att hans kompis Fredrik och alla hans syskon (helt och bonus) skulle få bjuda in varsin kompis på middag. Pontus och Fredrik hade dessutom planer på att Pontus skulle sova över där. Han ringde alltså för att fråga om det var ok med oss. Det sved lite i mitt mammahjärta eftersom jag saknat honom under veckan som gått, men självklart skulle han få vara med sin kompis. Han blev jätteglad och de hade haft en kanonkväll och enligt Pontus slog de något slags rekord på hur mycket man kan skratta under en middag. När de senare skulle sova hade visst Fredrik knuffats lite i sömnen och det hade visst förekommit en och annan snarkning...

Lill-Åsa och jag hade fredagsmys här hemma och åt en ny texmex-rätt som faktiskt var lite utöver det vanliga.
Tidigare under dagen hade vi läst om att kallare väder är på väg in så för säkerhets skull tog vi en sväng upp på vinden för att byta ut lite höstjackor mot varmare vinterjackor.

Vindsförrådet ser nog ut som de flesta andra vindsförråd kan jag tänka. En väsentlig skillnad från många andra vindsförråd är dock att det faktiskt aldrig varit något inbrott i detta. Peppar peppar.


Stackars lilla Lill-Åsa jobbar ju i helgen så hon fick gå upp redan 05.30. Ett tunt lager snö låg på marken och det var några minusgrader ute. Tunnelbaneperrongen är tydligen alltid full med spyor på lördag- och söndagmorgnar och denna morgon var visst inget undantag. Hon var skrämmande nära att stiga i en rödvinsspya men hann hoppa undan i sista sekunden.

Jag njöt av lyxen att få ligga kvar i sängen när jag vaknade 07.45. Kollade men ena ögat på Dr Phil och blev lite fascinerad över att folk som så uppenbarligen är helt ute och cyklar, vill ställa upp och berätta om det i TV.

Pontus ringde vid 10-tiden och vi planerade lite för hur dagen skulle se ut. Vi bestämde att vi skulle bege oss en sväng in till stan för att äta lunch och gå lite i affärer. Ja, ni läste rätt, Pontus tycker faktiskt numera att det är lite småkul att gå i en viss typ av affärer.

Vi åkte in till Slussen och gick Götgatsbacken ner. Vi bestämde oss för att äta på Waynes Coffee och beställde in goda smörgåsar, latte och Cola. Som framgår av bilden tycker han kanske inte alltid att det är så kul med bloggande föräldrar som har kameran framme vid alla möjliga och omöjliga tillfällen :-)


Vi gick ett varv inne på Designtorget som ligger i samma hus som Waynes och fastnade för det här broderi-kitet. Pontus tyckte att vi absolut skulle ha köpt det.




Vi gick sen vidare ner mot Björns Trädgård och Pontus ville visa mig skateboard-affären där. Han var dessutom väldigt sugen på att köpa en ny mössa så vi kollade in alla möjliga olika modeller. Han fastnade till slut för en mössa och han betalade en del och vi resten. På kortet ser man både den nya mössan och affären där han köpte den.


Efter inköp av en deospray till Pontus åkte vi hemåt och njöt av att få gå in i värmen igen. Vi ser fram emot en lugn hemmakväll och att Lill-Åsa ska komma hem från jobbet.

Inga kommentarer: