november 30, 2007

Igår kom Göteborgs-Peter på middagsbesök. Han halkade hit på sommardäck, så vi var väldigt glada att han dök upp över huvudtaget... Se så full av liv han är :)

Maten var försvinnande god, och vi glömde att ta foton medans det såg fint ut. Så här ser resterna ut för de som är intresserade. Det var ett recept som vi fått av mat-Tina (inte då personligen, men i alla fall...) Här är receptet!

Veckans väder i Sverige har varit lite soligt i början av veckan och lite gråare i slutet. Snart är det äntligen december. I helgen ska julgardinerna och stakarna upp.

Dagens resa blir vår miniöluffning i Grekland 2005. Nedan ser ni utsikten från vår ballis på Syros. En vacker ö som vi hade tänkt stanna på i flera dagar men vi fick inte hyra vespa där så det blev inte en särskilt långt stopp.

Mykonos var inte inplanerat men färjan gick den vägen så det blev ett stopp på en dag. Där var priserna dubbelt så höga om man jämför med Naxos, som vi åkte vidare till. Därifrån får ni ingen bild eftersom många av er fick en rejäl Naxos-dos i somras.


Efter Naxos åkte vi till Aten där vi var i några dagar.


Imorgon är det äntligen fredag. Efter våra jobb så ska vi träffa några jobbarkompisar till Åsa för en after work drink på Grodan. Förhoppningsvis kommer vi ihåg kameran.

1 kommentar:

Eric sa...

Hej på er!
Hur mår Pontus idag?
Jag känner mig så mycket sämre idag men har hela dagen på mig att vila så jag blir nog snart piggare. Eric är hemma, han äter inte ännu och magvärken kommer och går hela tiden. Tilda är i förskolan så Eric och jag kan vara hemma och tävla om vem som har de värsta symptomen.

Kikade på Tinas recept och det låter verkligen som något vi ska prova, gott och enkelt!!

Vad händer i helgen?

Jag har en tjejmiddag att se fram emot på lördag och jag ser sååå mycket fram emot den. Vi ska ut och käka mexikanskt och Micke retas med mig för han tror redan att han vet vad jag ska beställa. Kanske ska jag överaska och ta något annat men jag tror inte det...

På söndag är det luciatåg, blir säkert bra när man väl är där men känns rätt segt då det "sabbar" hela dagen.

TREVLIG HELG!!