december 17, 2010

Hjulfest

Åsa skriver. Ni vet hon som var på julfest igår och hade kameran med sig :)

Först kan jag förtydliga det här med problemköket i Thailand. Jag har ju jobbat ihop med danskar i fler år än jag kan räkna och har ju med åren blivit tämligen bra på danska. Problemet med vårt kök var inte färgen utan att måtten på köket var fel. Nu hoppas vi att Thomas snart får hem ett nytt åt oss så att vi inte behöver vänta så länge på att kunna hyra ut det.

Nu till årets Hjulfest :)

Vi började redan klockan 12.00 med att äta en varsin smörgås från Subway. Sen delades vi in i grupper och fick ett kit med saker som vi skulle använda till att bygga en bro. Bron skulle sen bedömas utifrån design, hållbarhet och hur vi samarbetade i gruppen.

IMG_1625

Vår grupp byggde detta mästerverk och vann faktiskt hela tävlingen! Heja oss!

IMG_1624
Sen berättade vår VD om årets fina resultat och budgeten för nästa år. Sen fick vi ytterligare ett grupparbete som handlade mer om vår verksamhet.

Vi tog sen bussen till Sickla och ett bowlingsställe där det var dags för tävling igen. Jag har aldrig jobbat på ett ställe där folk är så galet tävlingsinriktade. 

IMG_1626-1

Vi delades in i sex lag och spelade i två timmar. Låt oss säga så här, bowling är inte min sport…
 IMG_1628-1

Men min stil kanske det inte är något större fel på, trots allt :)
 IMG_1629-1

Oscar, Erica och Stefan ställer lydigt upp och poserar.
 IMG_1631

Det visade sig att Erica var riktigt grym på bowling och var med i det vinnande laget.
 IMG_1632

En del med bowling är ju det här med skorna. Man känner sig alltid lite schnygg och plattfotad i dessa små läckerbitar.
 IMG_1633

Nu bar det av hem till Torkel som bor i Solsidan. Japp, där den bästa svenska serien ever, utspelar sig.

Vi började med att slappa, byta om och vissa bastade till och med.
 IMG_1634

Det här var lugnet före stormen för sen delades vi in i lag igen och fick ansvarsområden inför julmiddagen. Vår grupp åkte på dukningen vilket innebar att sätta ihop bord, kånka stolar och duka för 25 personer.
 IMG_1635

När alla var mätta efter julmaten åkte vi taxi in till Café Opera för en helnatt på dansgolvet.

Erica innan vi begav oss ut på dansgolvet.
 IMG_1636

Champagnen och drinkarna flödade men jag tillbringade istället hela natten på dansgolvet vilket ju är som ett helt träningspass plus att man ju mår så rackarns bra dagen efter för att man dansat istället för att dricka. Alla mina kollegor körde inte samma upplägg och jag kan föreställa mig att det har gått åt en och annan Ipren idag :)
 IMG_1638

Nöjd och trött i fötterna hoppade jag in i en taxi strax för 03.00.

Idag njuter vi av att vi har långhelg och väntar på att Pontus dyker upp. Egentligen skulle han vara hos Asplundarna men vi ska få rå om honom och ha lite jul tillsammans innan han åker iväg till Tyskland och vi till Irland.

Amaryllisen som vi fick av grannarna för ett tag sen står nu i full blom.
Vackert, vackert.
 IMG_1640

Sist men verkligen inte minst, tänkte jag skriva lite om hur det går för mig på jobbsökarfronten i Sydney. Jag hade ju en andra intervju med personen som i så fall skulle bli min chef. Hur trevlig som helst och en duktig intervjuare. Han lät väldigt positiv när vi rundade av med orden att han skulle höra av sig efter att han pratat med sin chef. Dagen efter fick jag ett mail om att de vill gå vidare och att de nu vill ringa två referenser. De har fått kontaktuppgifterna till dessa av mig och jag misstänker att dessa samtal sker i början av nästa vecka. Jag blir helt svag bara vid tanken på att vara så nära en tänkbar lösning på jobbsökandet i Sydney.

4 kommentarer:

Marie KJ sa...

Åååå, vad spännande med jobbet. Hoppas, hoppas!
Det låter som om ditt företag är ett företag för mig ;o) Behöver de en (tävlingsinriktad)sjuksyrra?
Underbar amaryllis och det är klart att Thomas fixar köket!
Trevlig helg på er alla!
Kram Kram

Mamma sa...

Vi håller både andan och tummarna till i början på nästa vecka!
Ses i morn
Kram

HemmahosSussie sa...

Wow, kanospännande med ev jobb.
Hoppas det går vägen, tummar hålles.

Anna sa...

Så kul med jobbet Åsa! Det kändes redan så rätt när du ringde häromdagen men jag trodde inte att du skulle få svar så snabbt.

Mysigt att få rå om Pontus i helgen!
När åker ni till Irland?

Min danska var bättre för 10 år sen då jag pluggade ihop med två stycken danskar i ett år. Nu blir jag bara stressad vid tanken. Träffade en jättemysig tjej på Tildas balett som är danska men vi pratade engelska, tror vi båda var nöjda med det.
Jag försökte faktiskt googla en översättning till thomas mail men det hjälpte inte.

Ser ut att ha varit en kanonkväll med jobbet, en blandning av det mesta och härlig och personlig middag som avslut.

Ha en riktigt fin helg
Puss o kram