december 17, 2010

Ett galet kök?

Lill-Åsa skriver för den andra Åsan är på julfest med jobbet. Och hon tog kameran med sig. Den andra Åsan alltså.

Då var det dags att vara långledig igen. Förbaskat skönt att vara ledig fyra dagar på raken. Idag var det dags att träffa tandläkare Mats för sista gången. Jag tycker inte om att säga hejdå så jag sa att jag kanske kommer och kollar upp tänderna när jag besöker Sverige någon gång. Jag har nämligen världens bästa tandläkare, och det känns alldeles för tråkigt att säga - Tack och hej och ha ett bra liv, när man ska gå. I Mörby Centrum håller alltså världens bästa tandläkare hus.

morbycentrum

Efter att tandstenen skrapats bort (har inte haft ett hål sedan jag var 12 år (peppar peppar)) blev det lite julklappshandling. Jag har det ju inte så slitit på den fronten. Mamma, Åsa och Poppe, så det gick fort.

I kväll har mamma och jag varit och hälsat på mormor. Mamma hade lagat en massa julmat som vi hade med oss. Mormor åt så jag nästan blev rädd. Skruttgumman tyckte det var så gott och jag tror hon tyckte det var den bästa julklappen hon hade kunnat få. Mormor är 88 år och som det ofta blir för äldre människor så sviker minnet. Men idag när jag kom så berättade personalen att hon hade sagt att jag skulle flytta till Australien. Hon har nog bara lurat oss att hon börjar bli gaggig. Tanten har full koll.

Min fru har som sagt tagit kameran så jag fick hitta ett foto som någon tog för en ca 36 år sedan. Jag sitter i mormors knä och bredvid mig sitter min kusin Peter och min morbror Eddie. Det var mycket mönstrat förr eller?

image0-2

När jag ändå höll på att scanna passade jag på att ta med den här vinterbilden på mig och mina systrar när vi åker skridskor i Åsmansbo. Eller jag kanske inte åker så mycket.

image0-1

Vår norska vän Gro har hunnit möblera sitt hus. De ligger ju ca en månad före oss, men jag har lånat några bilder från deras hemsida. Här ser man vuxenrummet och poolen. Vi ska ha vårat vuxenrum där också.

pool

Här är barnrummet eller i vårt fall Poppes rum. 

Pontus sovrum

I går kom vårt kök! Det blev tyvärr jätteknas. Jag är tragiskt dålig på danska så jag vet inte vad som gick snett och Åsa är som sagt på julfest så henne kan jag inte fråga. Thomas skriver så här: Der var noget helt galt med maalene og jeg checker nu hvornaar vi kan faa
installeret et nyt.

Jag tolkar det som att något var helt galet, och det kan ju inte vara bra när det gäller ett kök?

6 kommentarer:

Mamma sa...

Köket skall nog Tomas beställa ett nytt, om jag fattade det hela.Tror jag!
Ja, det känns som man gjort nåt väldigt stort för mormor. Hon såg ut som en hamster till slut.
Åt som aldrig förr. Undrar hur det kommer att gå inatt med den
magen:-)). Njöt gjorde hon i alla fall.
Haha, vilka fina kort Åsa! Nog syns det att det var 70 talet allt. Hugaligen
Kram mamma

Marie KJ sa...

Hu vad läskigt! Hoppas det går att lösa. Snodde ditt fina Åsmansbokort till Fejjan! Pappa kommer till dig först i morgon, vi bjuder på middag och säng :o)
Ses på lördag då.
Kram Kram

Gun sa...

Det vart nog ett rosa kök å det går ju inte för sig ;)
Kul att se gamla kort med gamla mönster på. Ja vi säger säkert samma sak om bilderna vi tar på lördag om 35år. Fast min soffa är fin.......
Mormor älskar analoga saker, det har gott i arv
Kram och ses på lördag

Gun sa...

Det vart nog ett rosa kök å det går ju inte för sig ;)
Kul att se gamla kort med gamla mönster på. Ja vi säger säkert samma sak om bilderna vi tar på lördag om 35år. Fast min soffa är fin.......
Mormor älskar analoga saker, det har gott i arv
Kram och ses på lördag

anna sa...

Jag tror som Gun att det är fel färg.
Det är väl upp till honom att fixa så ni slipper väl bekymra er över det hoppas jag.
Fin bilder på det andra huset. Ser himmelskt ut att kunna ta två steg från sängen till poolen.

Skönt med långhelg!
Ha en fin sådan. stor kram

Hans sa...

Ja, jag tror Gun har rätt. Fel färg, chockrosa säkert!
Ha så trevligt i morgon!