juni 01, 2010

Morsdag

Lill-Åsa skriver

Igår firade vi morsdag i kubik. Vi började dagen med att Pontus fick uppvakta sin ömma moder vid frukosten. Innan presentöppningen sa han "Det här är bara en liten sak och den symboliserar inte alls min kärlek till dig". Efter de fina orden hade det kunnat vara en dammtuss i paketet.

Till tvåfikat blev det mormor som blev rejält uppvaktad.

IMG_9992

Mormor har hunnit blivit morsdagsfirad ganska så många gånger vid det här laget.

IMG_9994

Mormor både ser och hör väldigt dåligt, så kommunikationen blir aningen svår. Man skulle kunna tro att även de stendöva skulle lyckas höra när “Larsson-gänget” kommer igång, men så är alltså inte fallet.

IMG_9990

Som sagt var vi en helt stort gäng. 

IMG_9999

Mormor skiner upp som en sol när hon får hålla i lilla Isak.

IMG_0002

Det är väl inte bara mormor som skiner upp…

IMG_0007

En riktigt lite glad kille. Gulliga lilla Isak.

IMG_0009

Sedan åkte vi till Stureby i mammas lilla röda och fortsatte morsdagsfirandet där. Vi bjöds på rosévin/must när vi kom.

IMG_0010

Här har jag just hittat min näsa.

IMG_0018

Åsa provar på mammas motorcykelstövlar. Eller stövel. Karin är skeptisk.

IMG_0023

Till förrätt fick vi avokado med skagenröra och till varmrätt fick vi pad thai. Mumsfillibabba. Till det fick vi naturligtvis skitgott vin.

IMG_0022

Vid åttatiden rundade vi av och tog bussen hemåt. Här sitter mor och son och väntar på 161:an vid Älvsjö station.

IMG_0024

Måndag

Idag har jag haft en sån där riktig tok-måndag. Ingen arbetslust och en hemsk hemlängtan till Koh Lanta. På vägen hem läste jag mitt horoskop i min lilla iPhone. Undrar hur lång uppsägningstid jag har?

It may be that you’ve returned deeply changed from a long voyage, Gemini. Of course, we're all changed to some extent by travel, but in your case, the change is truly profound. You're going to have some problems getting back into the life you had before you left. Your old life is likely to feel too limiting to you. So what are you waiting for? Change it!

4 kommentarer:

Marie KJ sa...

Och jag ser inte tjock ut på någon av de bilder jag var med på. Tack för det!
Kanske man ska ge upp löpningen ;o)

Gun sa...

Milde himmel vilket horoskop. Skär i hjärtat va?
Gu så fina bilder ni hade från mormor. Isak väckte leendet i mormor, ja han fick oss alla att flina den lillla karamellen
puss å kram
ses på onsdag

anna sa...

Åh vilken fin mormor du har Åsa. Så söt!
Vilken fantastisk dag hon fick, omringad av familj och massor med kärlek!

Så ljust och fint hemma hos Karin!

Jag gillar sista bilden jättemycket. Ser faktiskt ut som om Pontus sitter med en jämnårig kompis! Vilket långt och fint hår du har fått Åsa!

Wow! Vilket horoskop. Nästan läskigt!

Stor kram

Mamma sa...

Ja, tack för att ni kom alla som var med hos mormor. Högt i tak är det minsann när vi samlas.Men det hjälper inte mormor. Tyvärr. Inte kul att bli så gammal så man varken ser bra eller hör något. Jättefina bilder på alla. Och lilla Isak är ju helt bedårande. Och Ebba och Erik kan ju charma vem som helst.
Kramar